ارتباط با ما در

ساکنان محدوده طرح ترافیک از چه تسهیلاتی برخوردار می‌شوند؟

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت تردد ساکنان محدوده زوج و فرد سابق در طرح ترافیکی جدید توضیخاتی را ارائه کرد.

منتشر شده

عمار سعیدیان‌فر، با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از روز شنبه اول تیرماه، طرح زوج و فرد لغو و به جای آن طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» اجرایی خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح برای ساکنان محدوده زوج وفرد سابق تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند به راحتی نسبت به تردد در محدوده سکونتشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در پی اجرای طرح زوج و فرد نه تنها حقی برای ساکنین قائل نشدند بلکه با ایجاد محدودیت‌های تردد برای خودروهای آنها، برای ساکنان این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده بودند، گفت: ساکنان با اجرای طرح جدید از تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا بهره مند می شوند.

سعیدیان‌فر با بیان اینکه یک‌بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷ نیز برای ساکنان رایگان خواهد بود. گفت: البته ساکنان محدوده دوم کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق دقت داشته باشند که فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخوردارند.

وی با بیان اینکه ساکنان محدوده زوج وفرد هر زمانی که نسبت به درج اطلاعات خودرو در سامانه تهران من اقدام کنند، مشمول دریافت تخفیف خواهند شد؛ گفت: ساکنان برای بهره‌مندی از تخفیف ۵۰درصدی سکونت در محدوده می‌بایست پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود در سامانه تهران من، به همراه مدارک شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت مستاجران نیز گفت: ساکنانی که در محدوده طرح ترافیک، مستأجر هستند در صورتی که در بخش سکونت آن‌ها در قولنامه و… تاریخ پایان سکونت درج‌شده باشد، می‌بایست هر ساله برای ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی خانواده‌های ساکن درمحدوده بیش از یک خودرو دارند ادامه داد: هر واحد مسکونی تنها برای یک خودرو می‌تواند از تخفیف بهره‌مند شود.

سعیدیان‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساکنان محدوده زوج و فرد سابق می توانند با تخفیف در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند یا نه؟ افزود: برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، این تخفیف ۵۰ درصدی به عوارض تردد در هر دو محدوده تعلق می‌گیرد اما ساکنان محدوده دوم کنترل آلودگی هوا یا همان زوج یا فرد سابق فقط برای عوارض همان محدوده دوم از تخفیف برخوردار هستند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.