ارتباط با ما در

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

اکتشافات امسال رونق می‌گیرد / دانش فنی، بهره‌وری را بالا می‌برد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به جلسه دیروز معدنی ها در وزارت صنعت گفت: بهره وری فقط کاهش مصرف آب و برق نیست، بلکه باید در حوزه های دیگر کار را پیش برد.

منتشر شده

خداداد غریب پور در ششمین همایش بهره وری گفت: بهره وری موضوعی آشنا است و در بخش معدن باید به شکل بهره ور در مراحل مختلف عمل کرد، چراکه منابع غنیمت و ارزشمند هستند. از سوی دیگر، هفت درصد آب کشور در بخش معادن استفاده می‌شود و بنابراین باید در این زمینه هم بهره ور بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر ضرورت به روزآوری آموزش‌ها در حوزه معادن اعلام کرد: با آموزش و ارتقای بهره وری در سایه آموزش‌ها، حوادث بخش معدن نیز کاهش می‌یابد. البته طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های دیگر اقتصاد به غیر از نفت، مغفول مانده و حتی تجهیزات صنعت در داخل نیز، مورد توجه قرار نگرفته است و البته یکی از فاکتورهای بهره وری نیز، سوار شدن بر تکنولوژی است.

وی تصریح کرد: اگر دانش فنی داشته باشیم رشد بهره وری هم خواهیم داشت و بنابراین تلاش داریم تا سطح دانش فنی را در معادن بالا بریم تا بتوانیم در این حوزه بر پایه ارتقای دانش فنی، صنایع معدنی را بهره ور کنیم.

غریب پور ادامه داد: در حوزه معدن و صنایع معدنی باید ضریب استحصال را بالا برد و معدن را بهره ور کرد؛ این در حالی است که هر یک از صنایع معدنی بر پایه یک ماده از جمله آب یا برق بنا نهاده شده است و باید در هر یک از این بخش‌ها، کار را بهره ور پیش برد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تحقیقات باید به صورت نتایج عملی در عملکرد ایمیدرو نمایش داده شود؛ این در حالی است که از ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت معدنی مناطق مختلف استفاده خواهیم کرد؛ البته امسال برنامه خیلی خوبی در حوزه اکتشاف داریم و کنسرسیوم نیز نقش پررنگ‌تری در اکتشاف خواهد داشت؛ به هر حال تلاش داریم بهره وری عوامل تولید را بیش از گذشته بالا برده و الزام داریم منابع انسانی را بیش از پیش بهره ور کنیم.

وی با اشاره به جلسه دیروز معدنی ها در وزارت صنعت گفت: بهره وری فقط کاهش مصرف آب و برق نیست، بلکه باید در حوزه های دیگر کار را پیش برد.

همچنین ملاطاهری، دبیر ششمین همایش ملی بهره وری معدن نیز با برشمردن استراتژی‌های ایمیدرو گفت: رشد بهره وری و رقابت پذیری یکی از این موارد است، این در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد، رتبه رقابت پذیری ایران را اعلام کرده که بر اساس آن، ایران رتبه ٨٩ از ١۴٠ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خدمات سهم ۵۶.۵ درصدی، صنعت و معدن ٢١.٧ درصد و نفت ١١.٩ درصد و کشاورزی ٩.٩ درصد از ارزش افزوده سهم دارند. بر این اساس در برنامه ششم، رشد سالانه صنعت و معدن ٨.٨ درصد و رشد کل عوامل ٢.۴ درصد در نظر گرفته شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.