ارتباط با ما در

خواهان واردات محصولات کشاورزن از ایران هستیم

وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی روسیه گفت: همانطور که تمایل به صادرات محصولات کشاورزی و دام خود به ایران را داریم خواهان واردات اقلام کشاورزی مورد نیاز و میوه جات از ایران هستیم.

منتشر شده

سرگی چباتاریف وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی روسیه در جمع خبرنگاران که امروز (۲۶ خرداد) با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، با تاکید بر اینکه در پی توسعه ارتباطات گردشگری با ایران هستیم، گفت: یکی دیگر از بخش‌هایی که تمایل به فعالیت بیشتر در آن داریم حوزه صادرات گوشت قرمز و غلات است که شامل حوزه کشاورزی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همواره طی سال‌های گذشته ارتباط نزدیکی با ایران داشته ایم، این نزدیکی تا حدی است که در بخشی از قفقاز شمالی مردم به زبان فارسی صحبت می کنند، به این ترتیب می توان گفت هر چه مردم دو منطقه ارتباط نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند می‌توانند ارتباطات خود را در بخش های مختلف بهتر و بیشتر توسعه دهند.

به گفته وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی، در ناحیه خزر می‌توانیم بخش گردشگری را توسعه دهیم که در نتیجه آن حمل و نقل در بخش کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب افزایش می‌یابد؛ البته یکی از بخش‌های مورد توجه ما که باید هر چه سریع تر فعالیت دو جانبه خود با ایران را گسترش دهیم بخش کریدور انرژی است.

چباتاریف تصریح کرد: همانطور که تمایل به صادرات محصولات کشاورزی و دام خود به ایران داریم، خواهان واردات اقلام کشاورزی مورد نیاز و میوه‌جات از ایران هستیم که برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و تجاری بین هر دو کشور می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی بین دو طرف را تسهیل کند و رونق دهد و نقش پر رونقی بین ایران و روسیه خواهد داشت.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در قالب ۹ کارگروه و سه کمیته تخصصی به ریاست ۵ کارگروه در سطح معاون وزیر نیرو برگزار شد. در این میان کارگروه های صنعت، همکاری های استانی، حمل و نقل و ICT به ترتیب با ۹، ۱۵، ۲۶، ۳۷ و ۵۷ عضو بیشترین تعداد متقاضیان حضور در کارگروه‌ها را از سوی طرف روسی به خود اختصاص داده است.

از میان شرکت‌های روس ۴۴ شرکت از شرکت‌ها و هلدینگ‌های مطرح و بنام روسیه که در زمینه‌های مختلف انرژی، واگن و لوکوموتیو، سرمایه گذاری، کشاورزی و پتروشیمی فعالیت می‌کنند، در این اجلاس حضور دارند.

برقراری خط پروازی کارگو بین فرودگاه ژوکوفسکی مسکو با اصفهان، تولید مشترک واگن‌های باری، تولید مشترک توربین های کمتر از ۲۰ مگاوات، تولید مشترک خودروهای سنگین، صادرات گوشت از منطقه قفقاز شمالی به ایران از پروژه های مورد علاقه روس ها برای مذاکره با مقامات ایرانی است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.