ارتباط با ما در

دهقانی:

حمایت‌های بین‌المللی از ایران در مبارزه با مواد مخدر ناچیز است

معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: ایران در مسیر ترانزیت عمده مواد مخدر قرار گرفته و سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای مبارزه با قاچاق آن صرف می کند اما حمایت‌های بین المللی ناچیز است.

منتشر شده

غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه به همراه کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین، با «یوری فدتوف» مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد ملاقات کرد.

در این دیدار که به منظور رایزنی برای گسترش روابط و همکاری‌های دو طرف در حوزه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرم و فساد صورت گرفت، در خصوص طیف وسیعی از مباحث تبادل نظر شد.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد با اشاره به نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد که این نقش در گزارش سال ۲۰۱۹ دفتر که در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد، مورد تاکید مجدد قرار گرفته است.

دهقانی نیز با اشاره به وضعیت خاص جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران که در مسیر ترانزیت عمده مواد مخدر قرار گرفته و سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر صرف می کند، حمایت‌های بین المللی در این خصوص را ناچیز ارزیابی کرد.

وی با توجه به عدم همکاری کشورهای حمایت کننده مالی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران به دلیل ملاحظات سیاسی و نیز فشارهای ناشی از یکجانبه گرائی آمریکا، اظهار داشت: چنین شرایطی می تواند بر ظرفیت و توانایی های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق موادمخدر تاثیر منفی بر جای بگذارد.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز بر اراده جدی این دفتر بر حمایت مالی و فنی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جرم تاکید و بیان کرد: به مراجع مربوطه دستور داده است راه های نوین حمایت از اقدامات ایران را بررسی و عملیاتی کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.