ارتباط با ما در

ایرج عرب در نشست خبری:

اعلام میزان بدهی به برانکو و ریز مبالغ دریافتی پرسپولیس از آسیا

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تشریح آخرین وضعیت این باشگاه برای حضور در فصل آینده لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و گفت: برای تسویه حساب با برانکو باید ۲۴ میلیارد تومان به وی بدهیم.

منتشر شده

ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امروز در نشست خبری شرکت کرد و به تشریح برنامه های این باشگاه برای فصل آینده و اتفاقات فصل گذشته پرداخت.

هدفمان تعامل با رسانه هاست
عرب در ابتدای این نشست گفت: ضمن تبریک عید فطر قصد داریم درباره مسائل روز پرسپولیس صحبت کنیم. حوزه خبری پرسپولیس حوزه ای بسیار سخت و پیچیده است. در مدتی که در پرسپولیس بودم سعی کردم این موضوع را در تعامل با رسانه ها حفظ کنم. اگر ضعف و قصوری بود امیدوارم برطرف شود.

فصل بسیار سختی داشتیم
وی در ادامه راجع به شرایط پرسپولیس اظهار داشت: فصل بسیار سختی بخصوص در نیم فصل دوم داشتیم. تلاش کردیم حاشیه ها را دور نگه داریم. در نیم فصل دوم با حمایت همه جانبه هواداران در سرما و گرما و مدیریت فنی آقای برانکو به موفقیت رسیدیم و در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شدیم.

اسپانسر به تعهداتش عمل کرده است
مدیرعامل پرسپولیس درباره مسائل اقتصادی افزود: در طول دو سه سال اخیر نظم مالی خوبی داریم. قراردادی که با حامیان مالی بستیم خوب بوده اما ایراداتی نیز وجود دارد. اسپانسر اصلی باشگاه تعهدات خود را به خوبی انجام داده است. ولی از لحاظ مجری اسپانسری خودمان در دو سه ماه اخیر مشکل داریم. به مجری اسپانسری خودمان یک هفته فرصت دادیم که این مشکل حل شود. ما یک اسپانسر اصلی به اسم سامانه ۳۰۳۰ داشته باشیم. متاسفانه حاشیه های اخیر باعث شد سیر خوبی نداشته باشیم و مشکل پیدا کنیم. برند باشگاه به طور کامل در اختیارش است تا درآمدزایی هم کند. قراردادمان شهریورماه به پایان می رسد که مشکلات موجود فعلی را باید در قرارداد جدیدمان حل کنیم.

افزایش ارز دردسرساز شده است
مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به مشکلات جاری باشگاه افزود: همواره مشکلات زیادی وجود داشته است. بدهی‌های نهفته ای روبرو شدیم که اصلاً در بودجه پیش بینی نشده است. مثلاً همین اواخر با بدهی ۶۰ هزار دلاری روبرو شدیم که در آن زمان شاید ارز حدوداً هزار تومان بود اما الان باید بالای ۱۰ هزار تومان پرداخت کنیم. مشکلات مربوط به مسائل ریالی است که خرج‌هایمان نظیر هتل‌ها و رفت و آمد با هواپیما چند برابر شده است اما بودجه مان ثابت است.

باید ۶۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم
وی تاکید کرد: اگر مجری اسپانسر که در دو قسط اخیر خود ما را با مشکل مواجه کرده است. به ما پول بدهد نزدیک به ۶۱ یا ۶۲ میلیارد تومان پول به ما می رسد. در صورتیکه رقمی که باید بابت قراردادهایمان پرداخت کنیم نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود. در واقع اگر بلیت فروشی و درآمدهای آن به ما برسد نزدیک به ۶۲ میلیارد نصیبمان می‌شود.

دردسر دیدار با عربستانی‌ها
عرب درباره هزینه‌های جاری سرخپوشان افزود: در همین بازی که با عربستانی‌ها انجام دادیم اگر در تهران بودیم صد میلیون تومان می‌دادیم اما سفرمان به خارج از کشور نزدیک دو میلیارد و صد میلیون تومان شد. کل قرارداد و آپشن های آقای برانکو برای این فصل را در نیم فصل دوم پرداخت کردیم که پانصد هزار دلار آن را دادیم و برای مابقی به مشکل خوردیم.

ریز مبالغ پاداش‌های لیگ قهرمانان آسیا
مدیرعامل پرسپولیس درباره نحوه دریافت پاداش لیگ قهرمانان و شفاف سازی درباره عدد و رقم مربوط به آن افزود: پاداش آسیایی دو میلیون دلار بود. صد هزار دلار را afc بابت مسائل خیریه برداشت. ۱۸۰ هزار دلار بابت برگزاری و ۷۵ هزار دلار بابت جرایم کسر شد. مابقی بصورت ریالی واریز به خزانه شد که حدود ۱۹ میلیارد تومان شد. از این عدد حدود ۸ میلیارد به عنوان پاداش آسیایی بر اساس مصوبه قبل به اعضای تیم داده شد و بر اساس نظر سرمربی و کاپیتان تیم بین بازیکنان پخش شد. حدود هفت میلیارد تومان به بازیکنان پرداخت شد. همچنین مالیات معوقه بازیکنان و بدهی مالیاتی به مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شد. بدهی‌های قبلی که حدود یک و نیم میلیارد تومان را مجبور بودیم واریز کنیم که دادیم. ۱۷۵ هزار دلار بابت مطالبات منشا دادیم. چون اگر پول نمی‌دادیم با مشکل جدی در فصل آینده روبرو می‌شدیم. او بخشی از طلبش را بخشید و ما بقی را نقد گرفت.

مبلغ دقیق مطالبات برانکو
عرب درباره بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو افزود: اگر قرار بود با ارز زمانی که ایشان قرارداد بست پول آقای برانکو را می‌دادیم حدود هشت میلیارد تومان می‌شد اما الان ۲۴ میلیارد تومان باید بدهیم. کل پول برانکو را برای فصل قبل ما دادیم. کل قرارداد برانکو با توجه به آپشن ها حدود یک و نیم میلیون دلار است. فقط پانصد هزار دلار را پرداخت کردیم اما گزینه اول و آخر ما برانکوست.

صحبت با سایر مربیان؟
مدیرعامل پرسپولیس درباره شایعه مذاکره با افشین قطبی برای جانشنیی برانکو اذعان داشت: متاسفانه اعلام کردند یکی از اعضای هیات مدیره با گزینه دیگری صحبت کرد و خیلی هم به این موضوع پرداخته شد اما وکیلش که تکذیب کرد کسی به آن نپرداخت و بزرگنمایی نشد. اخبار مثبت انعکاس ندارد این جالب نیست.

خرج‌های پیش بینی نشده داریم
عرب درباره اینکه چرا باوجود بدهی‌های پرسپولیس مدیرعاملی را پذیرفت تصریح کرد: درست می‌گویید. قراردادی برای درآمدزایی بسته شده بود که در زمان خودش صحیح بود اما مشکلات اقتصادی سبب شد حالا کفافمان را هم ندهد. دلار یازده هزار تومانی به ۱۶ هزار تومان رسید. ولی قرارداد مالی برای زمان قبل بود و هیچ چیز به دریافتی هایمان از اسپانسر اضافه نشد. بدهی‌های پرسپولیس پیش بینی شده نیست. یک نفر می‌آید و می‌گوید من حکم دارم. واقعاً هم حکم دارد و ما موظفیم پولش را بدهیم. اینها خرج‌های پیش بینی نشده است. با ترس و لرز سراغ اسپانسرها می‌رویم چون در زمان مذاکره با اسپانسر به قوانین دولتی بودنش فکر می‌کنیم نه بحث مربوط به درآمدزایی.

پرسپولیس راهی جز خصوصی سازی ندارد
مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: این تیم اگر می‌خواهد مشکلش حل شود باید خصوصی شود. راهی جز این برای حل مشکلات پرسپولیس نیست. وزیر ورزش و مجلسی‌ها هم روی این موضوع اصرار دارند. پرسپولیس تنها به نطرم سی درصد از پتانسیل‌های مالی اش را استفاده می‌کند چون دولتی است. برای هر عقد قراردادی به مسائل دولتی فکر می‌کنیم و این اتفاق نمی‌افتد. در بخش خصوصی اینگونه نیست و همه چیز شناور است. بر فرض مثال امروز اگر بخواهی ساختمان باشگاه را بفروشی و به درفشی فر بروی وارد تشریفات دولتی می‌شوی.

به میز مدیرعاملی نچسبیده‌ام
عرب درباره ادامه فعالیتش در پست مدیرعاملی پرسپولیس تصریح کرد: رفتم به وزیر گفتم ادامه کار با این سیستم دولتی امکان پذیر نیست. ایشان گفت من تلاشم را برای خصوصی سازی می‌کنم. شما تجربه دارید سیستم تغییر مدیریت پیشرفتی در کار ایجاد نکرده است چون سیستم به صورت دولتی اداره می‌شود. من به میز مدیرعاملی نچسبیده‌ام و خودتان هم می‌دانید. کار کردن در این سیستم با این پیچیدگی‌ها بسیار مشکل است. ساختار دولتی با تدبیر مدیریتی حل نمی‌شود. من می‌توانم شرایط را فقط بهتر کنم.

تجمع هواداران پرسپولیس روبروی وزارت ورزش
عرب درباره اعتراض هواداران که امروز به وزارت ورزش رفته‌اند تا به مدیریت پرسپولیس بابت طلب‌های برانکو اعتراض کنند، افزود: این سوال تکراری است. اولویتمان برانکوست. برخی از این رفتارها در فضای مجازی است. من به آدم‌ها همیشه خوشبینم. آدم‌ها را خاکستری می بینم نه سیاه و سفید. نگاه متوهم گونه به فضای مجازی ندارم. آلودگی‌های بسیاری در آنجا وجود دارد. سیل ونزوئلا را به سیل شیراز ربط می‌دهند. باشگاه باید در آرامش کار کند. در پنج روز اخیر که بیشترین تلاش را انجام می‌دادیم بیشترین فشار مطبوعاتی و مجازی را داشتیم. گفتند خلیلی با قطبی مذاکره کرده است و ما را کوبیدند اما وکیلش که تکذیب کرد کسی به آن نپرداخت.

نخواستن برانکو توهم است
عرب درباره اینکه آیا برانکو را وزارت ورزش نمی‌خواهد پاسخ داد و گفت: این بحث توهم است. مگر می‌شود پدر خوبی پسرش را نخواهد. فضای مجازی مسموم است. چنین مسائلی وجود ندارد. برانکو را وزارت ورزش می‌خواهد.

اگر برانکو نباشد گزینه دارید؟
وی درباره اینکه آیا در صورت رفتن برانکو پلان B دارید یا خیر گفت: اصلاً به رفتن برانکو و داشتن پلان بی فکر نشده است. تمام مسائل به برانکو ختم می‌شود.

استعفایم رسمی نبود
وی در مورد دیدارش با وزیر ورزش و اینکه انتقاد شده بود چرا استعفایش را به جای هیات مدیره به وزیر ورزش داده است گفت: بحث استعفا نبود. من مشکلات را به ایشان انتقال دادم. مشکلاتی که باشگاه داشت را به وزیر ورزش منتقل کردم و استعفایی که گفته شده رسمی نبوده است.

برانکو گفت همه می‌توانند پیشنهاد بیاورند
مدیرعامل پرسپولیس در خصوص استفاده از منابع مالی باشگاه تصریح کرد: به دنبال این هستیم با وجود مشکلات از پتانسیل‌های خودمان استفاده کنیم. چندین جلسه برگزار کردیم که مجری خاصی را برای اسپانسری استفاده کنیم که بتواند از منابع استفاده کند. به داشتن اپلیکیشن و درآمدهای پنهان با استفاده از افراد آکادمیک استفاده می‌کنیم. ایراد اینکه مجری اسپانسر قرار است شهریور بیاید و ما مشکل خواهیم داشت. این ایراد وارد است.

وی درباره لیست ورودی و خروجی سرمربی پرسپولیس افزود: در مورد نقل و انتقالات باید بگویم طبق معمول لیست آقای برانکو زیاد نیست و کمیته‌ای را تشکیل دادیم که در حال بررسی برای جذب هستند. آقای برانکو به باشگاه گفت کل بازیکنان می‌توانند پیشنهادات خود را برای ترانسفر شدن ارائه دهند.

مشاور پول هم نمی‌گیرد باید جواب بدهیم
ایرج عرب در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سهند حبیب زاده به عنوان پیمانکار باشگاه به عنوان مشاور شما هم انتخاب شده است افزود: یکی از مشکلات باشگاه این است که وقتی مشاور هم می‌آید و پول هم نمی‌گیرد باز هم باید پاسخ دهید. ایشان مشورت می‌دهد. اینکه در چه جلسه‌ای حضور داشته باشد تشخیص مدیرعامل است و این حق من است. مگر اینکه مساله‌ای داشته باشد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره ادعای حبیب زاده که گفته است تنها هفت میلیون تومان در حساب باشگاه بوده است تصریح کرد: طبیعتاً اینکه حساب باشگاه چقدر بود باید بگویم حسابمان خالی بود. برای سفر به ژاپن و هزینه رفتنمان قرض کردیم. اینکه مدیران قبلی پولی را برده‌اند درست نیست. مگر الان کسی بیاید باشگاه را از ما بگیرد پول وجود دارد. طبیعی است پول نداشته باشیم.

بازیکنان خارجی
مدیرعامل پرسپولیس درباره آینده بازیکنان خارجی پرسپولیس افزود: همه آنها قرارداد دارند. من هم نشنیدم بازیکنی شرط بگذارد که برانکو بماند من هم می مانم.

اراده ای برای رفتن برانکو مطرح نیست
عرب بار دیگر درباره قرارداد برانکو صحبت کرد و گفت: او یک فصل دیگر قرارداد دارد و اراده ای خارج از این موضوع وجود ندارد.

شفاف تر از این نمی شود
عرب در انتقاد از بسته بودن فضای اطلاع رسانی باشگاه راجع به مسائل مالی اطهار داشت: من که همه چیز را به ریز گفتم. دیگر شفاف تر از این امکان ندارد. مگر اینکه سند ارائه دهم که کار جالبی نیست.

تکذیب پرداخت پاداش های میلیونی
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد پرداخت پاداش های چند صد میلیونی به برخی عوامل باشگاه گفت: اگر فردی در باشگاه فعالیت داشته طبق روال و عرف حقوق و پاداش می گیرد. اگر کسی در باشگاه بوده اما حضورش به تیم ربطی ندارد هیچ پاداشی دریافت نکرده است.

داستان یک میلیاردی رضا حقیقی
مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود رضا حقیقی روی برگه اعلام کرده است یک میلیارد تومان دریافتی داشته تا مشکل پرپسولیس حل شود اما پولی نگرفته است و این پول در حساب باشگاه مانده تاکید کرد: شاید فردی در یک زمانی رسیدی گرفته باشد که چنین چیزی صحت ندارد. هیچگاه یک میلیارد تومان در یک سال نمانده است.

برانکو کتباً لیست داد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره شایعه لیست شفاهی برانکو افزود: اول شفاهی گفتند و من خواستم کتبی باشد که شب قبل از رفتنشان دادند.
عرب درباره حضور فرشاد احمدزاده و علی دشتی در لیست خرید اظهار داشت: این اسامی گمانه زنی است و داریم روی لیست جذب کار می کنیم.

اختلاف با وکیل برانکو
وی درباره حل مشکلات مالی با وکیل برانکو تاکید کرد: اختلافات مالی با ایشان حل شد و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

رسن می ماند
عرب درباره ادامه فعالیت رسن در جمع بازیکنان پرسپولیس افزود: درباره عدد و رقم با بشار رسن مشکلی وجود ندارد. روی عدد او بحث بود که روی آن صحبت می کنیم. مشکلی برای قرارداد رسن وجود ندارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.