ارتباط با ما در

اسلامی در صحن مجلس:

برنامه‌هایی برای خانه دار شدن جوانان داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را برای سال ۹۸ در کنار تکمیل مسکن مهر در دستور کار قرار دادیم.

منتشر شده

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مسکن، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما از ابتدای کار در این وزارتخانه روانسازی و ایجاد گشایش در تولید و عرضه مسکن بود به گونه‌ای که بتوانیم تولید مسکن را در جهت پاسخگویی به نیاز واقعی جامعه و اعتمادسازی بین مردم و انبوه سازان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما این بوده است که بتوانیم شرایط را برای خانه دار شدن خانه اولی‌ها مساعد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات ما آن بود که مسکن مهر نیمه تمام را تعیین تکلیف کنیم و به اتمام برسانیم که به این کار مبادرت کردیم و جز مواردی که دارای مسائل حقوقی و قضائی است، سایر موارد تعیین تکلیف شده است.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس آمار واقعی از میزان نیازی که برای مسکن وجود دارد، ما برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را برای سال ۹۸ در کنار تکمیل مسکن مهر در برنامه خود قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم و مورد توجه ما در تولید مسکن تعداد ازدواج‌هایی است که صورت می‌گیرد، گفت: برای مثال تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در سال ۹۷، ۵۳۳ هزار فقره بود و اگر ۲۰ درصد این افراد تمکن مالی برای خانه دار شدن داشته باشند ما باید برای ۸۰ درصد دیگر جوانان برنامه ریزی های لازم را برای خانه دار شدن در دستور کار قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما بحث توانمندسازی برای ساخت و ساز را در دو محور مشخص در دستور کار خود قرار داریم، تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی در این امر، زمین است که ما باید بتوانیم با ایجاد گشایش شرایط لازم را برای اعطای مجوز به کسانی که می‌خواهند خانه بسازند فراهم کنیم که این مساله را به واحدهای استانی خود ابلاغ کرده و این موضوع در شورای عالی شهرسازی پیگیری می‌شود.

اسلامی افزود: همچنین در جاهایی که کمبود عرضه وجود دارد، ما برنامه‌هایی را برای افزایش تولید مسکن در دستور کار داریم و بنیاد مسکن هم در این راستا اقداماتی را انجام می‌دهد و یکی دیگر از محورها در این مساله اعطای تسهیلات است که با هماهنگی با شورای عالی پول و اعتبار، منابع مورد نیاز در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأثیرات نوسانات نرخ ارز بر وضعیت مسکن گفت: تحولاتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، در بحث قیمت مسکن و اجاره بها تأثیر خود را گذاشته که البته ما به دنبال آن هستیم با ایجاد مؤسسات اجاره داری شرایطی را فراهم کنیم که بر اساس استانداردها رابطه بین مستأجر و صاحب خانه معنادار شود و واسطه گری را کاهش دهیم که این اقدامات در راستای حمایت از مستأجران است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید توجه داشته باشیم التهابات بازار ارز که متأثر از حرکات بیگانگان است، دامن مسکن و ساختمان را هم گرفته و ما باید بتوانیم با پایدار کردن تولید مسکن، حداقل ۵۰۰ هزار واحد مسکن را در بافت‌های فرسوده و شهرهای گوناگون پایه گذاری کنیم تا جریان تولید پایدار بماند.

اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق شعار سال «رونق تولید» خاطرنشان کرد: ما برنامه‌های مفصلی در حوزه مسکن و حمل و نقل برای تحقق رونق تولید داریم و گام به گام این مساله را پیش می بریم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.