ارتباط با ما در

غلامرضا ظریفیان در گفت و گو با جامعه ایرانی تشریح کرد؛

آیا واقعا دلیل استعفای بطحایی، انتخابات مجلس است؟

غلامرضا ظریفیان معتقد است استعفای محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نه صرفا به دلیل انتخابات مجلس بلکه به دلیل فشارها و عدم حمایت‌ها است.

منتشر شده

در همین تعطیلات بود که به یکباره خبر استعفای محمد بطحایی وزیرآموزش و پرورش در رسانه‌ها منتشر و پس از تایید و تکذیب‌های فراوان در نهایت با تایید سخنگوی دولت، این استعفا تایید و در نهایت با موافقت رئیس جمهور همراه شد. دفتر علی ربیعی سخنگوی دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد: «سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به دلیل شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داده است.» این خبر اما انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشت تا جایی که منتقدین اعلام کردند کرسی مجلس حتما آنقدر لقمه چربی است که بطحایی بخاطر آن عطای وزارت را به لقایش بخشیده است. برخی دیگر اما بر این عقیده هستند که آقای وزیر نه بخاطر انتخابات مجلس، که برای مشکلات و فشارهای رخ داده از سوی نهادهای قدرت در خصوص رتبه بندی معلمان، پخش آهنگ ساسی مانکن در مدارس و … در نهایت استعفا داده است و برای طبیعی جلوه کردن موضوع بحث انتخابات مجلس را پیش کشیده است.

غلامرضا ظریفیان کارشناس مسائل سیاسى در گفت وگو با جامعه ایرانى با اشاره به حواشى رخ داده پیرامون استعفاى محمد بطحایى وزیر آموزش و پرورش، گفت: دولت اعلام کرده بود که این استعفا براى انتخابات مجلس است. معتقدم دولت باید به افکار عمومى توجه بیشترى نشان دهد. از سوى دیگر آقاى ربیعى اولین تجربه خود به عنوان سخنگوى دولت را تجربه مى کند و اولین بار هم بود که در این باره بحث میکرد. افکار عمومى قانع نمى شود که وزیر آموزش و پرورش براى حضور در مجلس استعفا داده باشد. شاید هم واقعا آقاى وزیر چنین قصدى را داشته باشد، اما باید بررسى کنیم و متوجه شویم چرا افکار عمومى نسبت به این موضوع قانع نمى شود.

ظریفیان ادامه داد: شخصیت آقاى بطحایى از آن ذست کاراکترهایى نیست که بگوییم از حالا براى مجلس خیز برداشته باشد. البته مسائلى مانند هم نحوه مدیریت ایشان، هم شرایط معلمان، هم حواشیى که در مدارس ایجاد شد، تصور اینکه بطحایى به این دلایل استعفا داده باشد قابل قبول‌تر است.

این فعال سیاسى با بیان اینکه بحث مجلس مى تواند یک محل فرار باشد، تصریح کرد: ما مدیرانى را داریم که به هر دلیلى فکر مى کنند ادامه مدیریت آن‌ها به صلاح نیست، یا فشار‌ها بر آن‌ها زیاد مى شود که توان پاسخگویى به این فشار‌ها را ندارند و استعفا مى دهند. از همین رو امکان دارد بحث ورود به مجلس را مطرح کرده باشند تا شرایط عادى‌تر جلوه کند. در گذشته و در دولت هاى مختلف چنین مواردى را داشته ایم که در نهایت تصمیم به استعفا گرفته اند.

ظریفیان ادامه داد: من شناختم بیشتر نسبت به عملکرد ایشان برمى گردد. آنچه که ایشان در گزارشات خود ارائه مى کرد خوب بود و ایشان از معدود وزرایى بود که ارتباط خوبى با رسانه‌ها داشت. اما به نظر من مسائل آموزش و پرورش بسیار پیچیده‌تر و گسترده‌تر از این بود که آقاى بطحایى فکر کنند مى توانند از پس این مشکلات بربیایند. مشکلات آموزش و پرورش بسیار عمیق، گسترده و تحقق برخى از خواسته‌ها نیازمند تجارب زیادى است و در مجموع آقاى بطحایى هم آن تجارب عمیق را نداشتند و هم اینکه حمایت هاى گسترده اى از ایشان صورت نگرفت. در نهایت هم باید بگویم اطلاع دقیقى از علت و چرایى استعفاى ایشان ندارم، اما باید بگویم مشکلات و فشار‌ها در این تصمیم بى تاثیر نبوده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.