ارتباط با ما در

تولید تئاتری ملی درباره زندگی امام(ره)/ تالار وحدت میزبان است

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تولید تئاتری ملی درباره زندگی امام خمینی (ره) خبر داد که قرار است در تالار وحدت روی صحنه برود.

منتشر شده

کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره برنامه‌های این مرکز در زمینه تولیدات نمایشی با موضوع زندگی و تفکر امام خمینی (ره)، گفت: هر سال با همکاری ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در ایام خرداد و سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، همایش «تئاتر مردمی خرداد» را برگزار می‌کردیم که سال گذشته علاوه بر اینکه این همایش از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ خرداد در تهران برگزار شد، چندین استان نیز میزبان برگزاری همایش بودند.

وی متذکر شد: متأسفانه در سال جاری به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستیم این همایش را برگزار کنیم که جای تأسف دارد. امیدوارم برگزار نشدن این همایش تلنگری باشد برای کسانی که فقط با نزدیک شدن به ۱۳ و ۱۴ خرداد شعار یاد امام خمینی (ره) را سر می‌دهند و با تمام شدن این روزها امام (ره) و زندگی و تفکرات ایشان را فراموش می‌کنند. این تلنگری است تا به این موضوع فکر کنند که این همایش تنها همایشی است که به زندگی و تفکر امام خمینی (ره) می‌پردازد و شاید سال آینده بتوانیم همایش «تئاتر مردمی خرداد» را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

زارعی درباره برنامه تولید پروژه‌ای نمایشی با موضوع و زندگی حضرت امام خمینی (ره) توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، یادآور شد: سال گذشته مراسم اختتامیه همایش «تئاتر مردمی خرداد» را در حسینیه جماران برگزار کردیم و در آنجا نشست و گفتگویی با حجت‌الاسلام سید حسن خمینی داشتیم و قرار شد تئاتر بزرگی را درباره حضرت امام خمینی (ره) تولید کنیم.

وی درباره روند نگارش نمایشنامه این اثر، توضیح داد: تیم نویسندگان به سرپرستی ایوب آقاخانی پس از تحقیق و پژوهش طرحی را نوشته و به سید حسن خمینی ارائه دادیم که مورد پسند قرار گرفت. پس از آن تیم نویسندگان در حال نگارش و تکمیل این نمایشنامه هستند که نهایتاً تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

این نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر درباره اینکه در این نمایش قرار است به صورت مستقیم به امام خمینی (ره) پرداخته شود یا نه، اظهار کرد: ما در این نمایش به صورت مستقیم به امام (ره) نمی‌پردازیم بلکه به شخصیت امام خمینی (ره) و تأثیرگذاری سیاسی ایشان در مقاطع مختلف زمانی می‌پردازیم.

زارعی درباره زمان و مکان اجرای این اثر نمایشی، افزود: اگر شرایط فراهم شود در سال جاری این اثر را تولید خواهیم کرد و قرار است که در تالار وحدت این اثر را روی صحنه ببریم.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان سخنان خود تأکید کرد: این اثر یک پروژه ملی است زیرا امام خمینی (ره) متعلق به همه ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تنها مختص یک نهاد یا سازمان نیست. برای تولید این اثر باید وزارت ارشاد، شهرداری، ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) و تمام افراد و سازمان‌هایی که دغدغه زنده ماندن تفکرات امام خمینی (ره) را دارند همراهی کنند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.