ارتباط با ما در

در رقابتی نزدیک به هم؛

لاریجانی با ۱۵۵رئیس مجلس باقی ماند/ پزشکیان و مصری نایب رئیس‌ شدند

علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی از مجموع ۲۷۴ رأی شمارش شده برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. در جریان انتخابات ریاست مجلس، محمدرضا عارف ۱۰۵ و محمد جواد ابطحی ۹ رأی کسب کردند.

منتشر شده

علی لاریجانی برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی، مجدداً به عنوان رئیس مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس دهم انتخاب شد.

در جریان انتخابات ریاست مجلس، محمدرضا عارف ۱۰۵ و محمد جواد ابطحی ۹ رأی کسب کردند و فقط ۵ رأی به عنوان رأی باطله از مجموع ۲۷۴ رأی شمارش شده اعلام شد.

کاندیدای نواب رییسی

مسعود پزشکیان، علی مطهری، محمد حسین فرهنگی و عبدالرضا مصری به عنوان کاندیدای نواب رییسی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای سال چهارم کاندید شدند.

زهرا سعیدی از فراکسیون ولایی، سکینه الماسی از فراکسیون مستقلین و فاطمه ذوالقدر از فراکسیون امید مجلس، شمارش آرای این انتخاب را انجام می دهند.

کاندیدای ناظرین هیات رییسه

عبدالکریم حسین زاده، محمود صادقی از فراکسیون امید، اسدالله عباسی، مهدی مقدسی ،سید قاسم جاسمی، قاسم احمد لاشکی از فراکسیون ولایی و بهروز نعمتی، محمد آشوری تازیانی، علی ادیانی از فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی کاندید ناظرین هیات رییسه مجلس برای سال چهارم شدند.

پزشکیان و مصری نایب رئیس شدند

بعد از انتخاب رئیس مجلس، مسعود پزشکیان، علی مطهری، فرهنگی و عبدالرضا مصری برای نایب رئیسی به رقابت پرداختند که در آن مسعود پزشکیان، با کسب ۱۴۸ رأی موافق و عبدالرضا مصری با کسب ۱۴۳ رأی موافق از مجموع ۲۸۰ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در چهارمین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

گفتنی است که علی مطهری با ۱۲۸ رأی و محمدحسین فرهنگی با ۱۲۱ رأی دیگر کاندیدا‌های نواب رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.