ارتباط با ما در

وال استریت مدعی شد؛

رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا

یک رسانه غربی از فعال شدن دیپلمات های غربی و عربی در انتقال پیام میان ایران و آمریکا با هدف کاستن از تنش های موجود در خلیج فارس خبر داد.

منتشر شده

وال‌استریت به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده که مقامات عربی و غربی در حال انتقال پیام میان ایران و آمریکا برای کاستن از تنش‌های موجود در خلیج فارس هستند.

با وجود رد و بدل شدن این پیام‌ها مقام‌های غربی و عربی هشدار داده‌اند که تبادل پیام به معنای انجام مذاکره نیست. وال‌استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات مدعی شد: ایران از طریق دیپلمات‌های اروپایی به نوعی عنوان کرده که می‌خواهد پیش از گفتگو در مورد کاهش تنش‌ها، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت آن کاهش یابد.

به نوشته وال‌استریت، مقام‌های آمریکایی نیز امیدوارند که تهران اقدام به آزاد کردن آمریکایی‌هایی که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده‌اند کند. مقام‌های آمریکایی تمایلی به مذاکره در مورد آزادی این افراد ندارند، ولی اشاره می‌کنند که کره شمالی زندانی‌های آمریکایی را سال پیش تحویل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا داد و یک ماه بعد سران دو کشور در سنگاپور دیدار کردند.

در همین رابطه یکی از افرادی که وال‌استریت از وی به عنوان عامل رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا نام‌برده «جان ویلکس» سفیر انگلیس در عراق است. مقام‌های عراقی جان ویلکس سفیر انگلیس در بغداد را پل میان آمریکا و ایران و متحدانش می‌دانند.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، ویلکس چند روز پیش با سفیر ایران و مقامات عراق دیدار کرد و در بیانیه‌ای گفت: ما در مورد راه‌های پرهیز از بحران و بازگشت به جو پر تنش هفته پیش بحث کردیم.

با این وجود اما سفارت آمریکا در عراق اعلام کرده که ویلکس نقش میانجیگری را میان واشنگتن و تهران ایفا نمی‌کند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.