ارتباط با ما در

احمد مسجدجامعی مطرح کرد؛

ابراز نگرانی از وضعیت مجسمه خیام در پارک لاله

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به وضعیت مجسمه خیام در پارک لاله تذکر داد.

منتشر شده

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت مجسمه خیام که مجسمه‌ای بسیار ارزشمند است، گفت: متأسفانه این مجسمه مورد غفلت قرار گرفته و سازنده آن استاد صدیقی است که آثار کمی در شهر تهران دارد.

وی تصریح کرد: مجسمه خیام از مرمر ساخته شده و یک سال ساخت آن به طول انجامید. این مجسمه که در پارک لاله قرار دارد، بر اساس داستانی از خیام است و همیشه اطراف این مجسمه پر از گل‌های سرخ بوده که طی سال‌ها بدون توجه به روایت و داستانِ پشت این مجسمه، گل‌های سرخ از بین رفته و دور تا دور این مجسمه را درخت کاشته اند و در حال حاضر مجسمه خیام در محاصره درختان است.

این عضو شورا تأکید کرد: طی این سال‌ها این مجسمه آسیب فراوان دیده که به دلیل سرما، گرما و عوامل انسانی بوده است.

مسجدجامعی تصریح کرد: استاد صدیقی مجسمه ساز پرکاری نبوده و باید چنین کارهای ارزشمندی که جنبه بین المللی و ملی دارند (این مجسمه با کمک کشور ایتالیا ساخته شده)، به عنوان میراث شهر ثبت شوند.

وی با بیان اینکه از این مجسمه قالب گیری شده است، گفت: باید برای حفظ اصل این مجسمه تصمیم گیری شود و آسیب دیدن آن به هر شکلی متوقف شود.

مسجدجامعی درخواست کرد مجسمه خیام در خیابان خیام جانمایی شود.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.