ارتباط با ما در

سفیر اسبق ایران در نروژ:

تنها از طریق ارتباط با کشورهای منطقه می‌توان تحریم را دور زد

سفیر اسبق ایران در نروژ گفت: تنها جایی که می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم در ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است، کشورهایی که با ما مرز مشترک دارند.

منتشر شده

عبدالرضا فرجی راد سفیر اسبق ایران در نروژ، در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به اقدامات تبلیغاتی فراوان آمریکا علیه سیاست‌های ایران که به منظور بدنام سازی و القای تصویری تهدید زا و نامطلوب از ایران در افکار عمومی جهان به خصوص کشورهای منطقه، انجام می‌شود، چه مواردی می‌تواند باشد؟، گفت: تبلیغات منفی علیه ایران بسیار زیاد است، رسانه‌های برخی از کشورهای مرتجع منطقه هم به کمک آنها آمدند و درصد بالایی از شبکه‌های این کشورها را آمریکایی‌ها یا خریده‌اند یا در سهام آنها شریک هستند.

وی گفت: آمریکا بخشی از تحریم‌های خود علیه ایران را با تبلیغات منفی در میان کشورهای منطقه پیش می‌برد، اما در مقابل ما برنامه منسجمی نداریم که بگوییم ایران کشوری امنیتی نیست و تهدیدی در منطقه و جهان به حساب نمی‌آید.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: ممکن است در برخی از ملاقات‌های دیپلماتیک این موضوع از جانب ایران به طرف‌های خارجی مطرح شود و دیدگاه‌های خودمان را نسبت به موضوعات و تحولات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بیان کنیم، اما این دیدارهای حضوری و تک به تک، خیلی تأثیر عمومی نخواهد داشت.

فرجی راد تصریح کرد: معتقدم که باید یک کمیته تبلیغاتی منسجمی از دستگاه‌های مختلف اعم از صدا و سیما، برخی دستگاه‌های مرتبط و بعضی جاهای مُجاز در فضای مجازی که به زبان‌های غیر فارسی فعال هستند تشکیل شود و با اقدامات مناسب و متقابل، نشان دهند که ایران چهره امنیتی و تهدید زایی در منطقه و جهان نیست.

وی ادامه داد: این کمیته تبلیغاتی باید با برنامه‌ریزی و اقدامات منسجم و مستمر در مقابله با حجم وسیع تبلیغات منفی علیه ایران این موضوع را بیان کند که اقدامات ایران در سوریه و عراق بنا به خواست دولت‌های آنها و در جهت مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراط گرایی چون داعش بوده است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: این موضوع که آنها می‌گویند ایران باید از آن دو کشور خارج شود با توجه به شرایطی که دوباره داعش فعالیت‌های خود را علنی کرده است هم جای تأمل دارد.

فرجی راد با بیان اینکه هر زمان دولت‌های سوریه و عراق اعلام عدم نیاز به ایران کنند مشکلی نداریم، گفت: اخیراً اقداماتی در مقابله با هجمه شدید تبلیغاتی علیه ایران صورت گرفته است اما باید با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: زمانی که ما با دیپلمات‌های خارجی دیدار می‌کنیم علاقه و تمایل آنها به همکاری و ارتباط با ایران را شاهده هستیم. آنها نسبت به ایران و اقدامات ما مواضع مثبت دارند.

سفیر اسبق ایران در نروژ خاطرنشان کرد: تنها جایی که می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم در ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است، کشورهایی که با ما مرز مشترک دارند. می‌توانیم از علاقمند ی و آمادگی مردم منطقه نسبت به همکاری با ایران در فروش نفت و در دیگر کالاها در جهت تأمین منافع اقتصادی خود استفاده کنیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.