ارتباط با ما در

جهانگیری:

سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی و تکمیل شود

جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

منتشر شده

جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز کشور برشمرد و گفت: تکمیل و استقرار این سامانه‌ها مورد اهتمام همه ارکان نظام است و با توجه به نقش مهمی که در شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریع‌تر باید تکمیل و عملیاتی شوند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تکالیف دستگاه‌ها در قبال استقرار این سامانه‌ها، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های ذی ربط به تکالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و استقرار و تکمیل این سامانه‌ها به خوبی عمل کنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و کوتاهی داشته باشد باید شناسایی و با آن برخورد شود.

جهانگیری از وزیر کشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در زمینه استقرار سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ظرف یک هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه‌ها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملکرد مناسبی نداشته و یا در عمل در زمینه تکالیف قانونی خود کوتاهی و تعلل کرده است، مشخص و با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در جهت استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل عدم همراهی برخی افراد که دیدگاه دیگری دارند معطل بماند. همه دستگاه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق برنامه زمانبندی برای تکمیل سامانه‌ها عمل کنند و چنانچه نواقصی وجود دارد به سرعت برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر این سامانه‌ها براساس برنامه زمانبندی تکمیل شوند و دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را در ارائه اطلاعات و اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر انجام دهند، گام مهمی در جهت شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات و فساد برداشته خواهد شد.

جهانگیری تاکید کرد: کلیه دستگاه‌ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنند و نتیجه را به فوریت گزارش کنند.

در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، دادگستری، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان ناجا و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه روند استقرار و تکمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۹۷ سرعت مناسبی پیدا کرده است، گفت: میزان پیشرفت این سامانه‌ها تا سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بود اما از سال ۹۷ شاهد جهش و تحرکی اثربخش در تکمیل این سامانه‌ها بوده ایم.

در ادامه این جلسه سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از اقدامات دستگاه‌های مختلف در خصوص تکالیف آنها در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت سامانه‌ها ارائه کرد و گفت: حدود ۴۵ سامانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و هر یک از دستگاه‌ها براساس تکالیف خود و مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در حال تکمیل این سامانه‌ها هستند.

در این جلسه مقرر شد، وزیر کشور با تشکیل هیأتی نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی کل کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌ها در خصوص استقرار، تکمیل و مرتبط سازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یک هفته نتیجه این بررسی را گزارش کنند تا اگر دستگاهی کوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.