ارتباط با ما در

علت استقبال سرد دولت آمریکا از موضوع تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در قالب سبدهای مختلف با ایران مذاکره کنند بلکه می‌خواهند همه مسائل را در داخل یک سبد قرار داده و در این چارچوب با ایران مذاکره کنند.

منتشر شده

مهدی ذاکریان در ارتباط با مباحث مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه در نیویورک مبنی بر آمادگی ایران جهت مبادله زندانیان ایرانی آمریکایی گفت: آقای ظریف فرد محقق و عالمی هستند و دقت‌های لازم در سخنان و اظهاراتی که مطرح می‌کنند، دارند.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم آنچه آقای ظریف در نیویورک در این ارتباط مطرح کردند صرفاً پیشنهاد شخصی ایشان باشد، ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه شاید ایران از این قضیه به دنبال باز کردن فضا برای گفت و گو است من معتقدم که به وجود آمدن فضای گفت و گو با استفاده از شیوه‌های کلاسیک که حدود ۳۰ سال پیش مطرح بود اکنون امکان پذیر نیست امروز نظم جدیدی در عرصه بین الملل حاکم است و باید متناسب با آن عمل کنیم اکنون نمی‌توان از موضوعی چون بحث زندانیان و یا آزاد کردن آنها به عنوان ابزاری برای گفت و گو استفاده کرد. در دهه ۶۰ شاید این شیوه‌ها جواب می‌داد ولی اکنون چنین شیوه‌هایی جواب نمی‌دهد.

ذاکریان در مورد علت استقبال سرد و یک طرفه آمریکایی‌ها از این موضوع گفت: آنها نمی‌خواهند در قالب سبدهای جداگانه‌ای با ایران مذاکره کنند بلکه می‌خواهند همه مسائل را در داخل یک سبد قرار دهند و در آن چارچوب مذاکره کنند مشکل آمریکایی‌ها با برجام در همین چارچوب بود آنها برجام را یک موضوع از کل مشکلاتی می‌دانستند که اکنون با ایران روبه رو است.

این کارشناس مسائل بین الملل اقدام ظریف در مصاحبه با فاکس نیوز را اقدامی مثبت دانست و گفت: پیام جمهوری اسلامی ایران شفاف و روشن است، ما همواره تلاش کردیم که با استفاده از ابزارهای مختلف این پیام را به جهانیان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: اینکه آقای ظریف تلاش دارد از طریق رسانه‌ای چون فاکس نیوز که به طیفی خاصی از هیئت حاکمه آمریکا بسیار نزدیک است نظرات ایران را اعلام کند اقدامی مثبت است این رسانه نیز در بین مردم آمریکا مخاطبان زیادی دارد و آقای ظریف تلاش کرده که از طریق این رسانه پیام ایران را به جهانیان و مردم آمریکا منتقل کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.