ارتباط با ما در

ظریف:

موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست‌ها است

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست‌ها است، گفت: «تیم ب» می‌خواهد آمریکا را به سوی تقابل بکشاند.

منتشر شده

محمدجواد ظریف در گفتگو با فاکس نیوز تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز آمریکایی‌ها را نکشته است. موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست‌ها است. دیروز در عراق، مراسم یادبودی برای سیصد تن از کارکنان سپاه برگزار شد که در کنار عراقی‌ها با داعش مبارزه کردند و کشته شدند.

وی افزود: ترامپ نیز در مناظره (انتخاباتی خود) که گمان کنم مجری این مناظره خود شما (کریس والاس) بودید، در پاسخ به هیلاری کلینتون گفت ایران، داعش را می‌کشد.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال والاس مبنی بر اینکه آیا انکار می‌کنید که شما تسلیحات در اختیار شبه نظامیان هوادار ایران قرار داده اید که این به مرگ ۶۰۸ آمریکایی منجر شده است؟، گفت: این اتهام جدیدی است که آمریکا مطرح می‌کند و اتهامِ بسیار خطرناکی است؛ زیرا باور دارم که «تیم ب» می‌خواهد ترامپ را اغوا کند و آمریکا را به سوی تقابلی بکشاند که ترامپ نمی‌خواهد. اکنون بگذارید به مسئله دیگری بپردازیم: شما از پول صحبت کردید. شخص ترامپ گفته است که شما هفت تریلیون دلار در منطقه ما هزینه کردید. ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکا به منطقه ما آمد و هفت تریلیون دلار هزینه کرد و تنها نتیجه اش این بود که ما تروریسم، ناامنی و بی ثباتی بیشتری داریم.

ظریف گفت: در فضای نا امن جهانی، آمریکا نمی‌تواند اول باشد. پیام این است که آمریکا قابل اعتماد نیست. شاید او (ترامپ) به “اول آمریکا” اعتقاد دارد؛ اما آمریکا نمی‌تواند در فضای ناامن جهانی اولویت داشته باشد.

وی افزود: لازم است همه ما در فضای امن جهانی با یکدیگر همکاری کنیم و زندگی در فضای امن جهانی فقط زمانی میسر است که شما برای خودتان و امضای خود (پای توافق‌ها) احترام قائل باشید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.