ارتباط با ما در

احمد توکلی:

مناطق آزاد تونل واردات شده و برخلاف اقتصاد مقاومتی کار می کنند

منتشر شده

احمد توکلی شامگاه دوشنبه در اجتماع گروهی از مردم شاهرود در سرسرای هلال احمر این شهر در استان سمنان، افزود: نظام جمهوری اسلامی به خاطر جایگاه خاصی که دارد، نماد یک حکومت اسلامی است و چنان چه با شکست مواجه شود به اسلام هم ضربه وارد می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فساد نابرابری را زیاد کرده و به تولید ملی هم ضربه وارد می کند.

وی با بیان اینکه فساد سازماندهی شده و شبکه ای در بخشی از جامعه وجود دارد، افزود: هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور برخورد با مفاسد را دادند، اعلام کردند ممکن است برخی عربده بزنند، اکنون هم می بینیم برخی روشنفکر مآب‌ها با اعدام مفسدان اقتصادی همه چیز را زیر سوال می برند.

توکلی با بیان اینکه وقتی مردم می بینند برخی افراد خوشنام مشکل پیدا می کنند دچار بهت می شوند، افزود: فساد پایه حکومت را سست کرده و ناکارآمد می کند.

وی به برخی اقدامات که نتایج حاصل از آن ها ناموفق بوده اشاره کرد و گفت: قرار بود مناطق آزاد سکوی صادرات شوند اما اکنون تونل واردات شده و برخلاق اقتصاد مقاومتی کار می کنند.

توکلی، با ذکر این که هر فسادی شکست قوانین را به دنبال دارد، افزود: به فرموده امیرالمومنین (ع) اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود اشرار حاکم می شوند.

وی با تشریح برخی مفاسد اقتصادی ادامه داد: با استمهال وام های میلیاردی برخی افراد که به سادگی انجام می شود، هزاران جوان از گرفتن وام ازدواج محروم می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست هیات مدیره سازمان دیدبان شفافیت و عدالت را هم برعهدا دارد، وظیفه اصلی این تشکیلات را امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: بزرگترین طرف امر به معروف و نهی از منکر حکومت ها هستند.

وی، شفافیت را لازمه جلوگیری از مفاسد اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر شفافیت تاکید داشته و آن را جز در امور دفاعی و امنیتی ضروری می دانند.

توکلی، هدف از راه اندازی سازمان دیدبان شفافیت و عدالت را دفاع از عدالت خواند و گفت: ما نمی توانیم همه مفاسد را برطرف کنیم، اما با کمک مردم و به ویژه کارشناسان اثرگذار بوده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاکنون چندین پرونده از مفاسد را با افشاگری و ارسال موضوع به مقامات ذیربط به جریان انداخته ایم، ادامه داد: برای همین منظور تاکنون چندین شکایت علیه من در محاکم قضایی تشکیل شده است.

وی، از مردم خواست به خاطر آینده کشور با این سازمان همکاری کنند.

توکلی، از همراهی دولت در برخورد با مفاسد قدردانی کرد و گفت: با این که از نظر سیاسی اختلافاتی داریم، اما به نامه هایی که ارسال می شود اعتنا می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان دیدبان شفافیت و عدالت را سازمانی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی خواند و گفت: فعالیت این تشکیلات به هیچ وجه جنبه تسویه حساب با رقبا را نداشته و فقط از حقوق مردم دفاع می شود.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.