ارتباط با ما در

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ساز و کار ویژه مالی اروپا صرفا برای تامین دارو و غذا نیست

سفر یک روزه ظریف فرصت خوبی برای دیدار با مقامات مختلف و همچنین تبادل نظر مفید و سازنده مقامات عالی‌رتبه قطر داشت که ان‌شاالله دستاوردهای خوبی خواهد داشت. امیدوارم با کشورهای منطقه اقدامات و همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی– سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و… هم می‌شود.

بهرام قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره سفر وزیر امور خارجه به قطر گفت:‌ سیاست‌های منطقه‌ای همچنان سیاست قبلی است که مبتنی بر همکاری، همز‌یستی، رایزنی و گفت‌وگو با تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی است. واقعیت‌های منطقه و تحولات منطقه‌ای فرصت‌هایی برای استمرار نگاه قبلی و سیاست فعلی ما ایجاد می‌کند تا از این نشست‌ها و فرصت‌ها بتوانیم مجددا مواضع خود را با افرادی که در این نشست‌ها حضور دارند، مطرح کرده و دیدگاه‌های آن شنیده و تحولات منطقه را مرور و افق‌های آینده را پیش‌بینی کنیم و بینیم و برای منطقه باثبات و مطلوب و باامنیت چه کنیم.وی با بیان اینکه این سیاست در کشورهای منطقه بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد و آمادگی بیشتری برای درک هرآنچه که ایران براساس اصول و مبانی خود دنبال می‌کند، بیشتر می‌شود، اظهار داشت: فروم دوحه، نشست جدیدی نبود ولی با توجه به نقشی که در این برهه می‌تواند با حضور مقامات کثیری از کشورهای منطقه و افراد صاحبنظر از کشورهای منطقه داشت، فرصت جدیدی ایجاد کرد.

ساز و کار ویژه مالی صرفا برای دارو و غذا نیست

این مقام عالی وزارت امور خارجه ادامه داد: سفر یک روزه ظریف فرصت خوبی برای دیدار با مقامات مختلف و همچنین تبادل نظر مفید و سازنده مقامات عالی‌رتبه قطر داشت که ان‌شاالله دستاوردهای خوبی خواهد داشت. امیدوارم با کشورهای منطقه اقدامات و همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا شامل ارائه دارو و غذا به ایران در قبال پول نفت ایران می‌شود. آیا این مسئله صحت دارد؟ تصریح کرد: این سازوکار و مکانیزم که مدتی درباره آن بحث می‌شود، سازوکاری برای تسهیل مبادلات ایران با سایر کشورهای اروپایی است و شامل حال اقلام بسیاری خواهد بود که بدون شک در این سبد کالایی، دارو، غذا و دیگر مواد مورد نیاز ایران هم قرار می‌گیرد و حتی در شکل نوین خود می‌تواند یاری‌گر مناسبات ما با دیگر کشورها باشد. پس این مکانیزم صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و… هم می‌شود.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.