ارتباط با ما در

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

کریمی قدوسی اتهام بزرگی به مردم ایران زد/ مدعی‌العموم ورود کند

مشخص نیست به کدام دلیل مسئولان یک‌طرفه رفتار می‌کنند زیرا این موارد به‌هیچ‌وجه ارزش دفاع ندارد. در صورتی یک اصلاح‌طلب چنین ادعایی را مطرح می‌کرد، تکلیفش مشخص بود.

منتشر شده

جامعه ایرانی- عبدالرضا هاشم زایی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: بیان اظهارنظرهایی مانند کریمی قدوسی (نیمی از نمایندگان مجلس برانداز هستند) نه برد دارد و نه قابل دفاع است، اما در برابر بیان نظراتی ازاین‌دست از سوی تریبون داران که نمایندگان مجلس و دیگران را شامل می‌شود، مدعی‌العموم و کسانی که عهده‌دار مسائل امنیتی کشور هستند باید ورود پیدا کنند.

جواد کریمی قدوسی، نماینده جنجالی مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهارنظر خود خبر از فروپاشی نظام توسط ۵۰ درصد از نماینده‌های مجلس را داده است.

او در توییتی نوشته است: «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنه ۸۸ به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حال امروز ۵۰ درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می‌روند و از سران فتنه دفاع می‌کنند.»

این توییت نماینده مشهد با واکنش‌های فراوانی از سوی همکاران او روبرو شد و دیگر نماینده‌های مجلس اظهارنظر او را توهین به نمایندگان مجلس و شعور مردم دانستند و خواستار بررسی دوباره صلاحیت کریمی قدوسی از سوی شورای نگهبان شدند.

کریمی قدوسی که یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خانه ملت به‌حساب می‌آید، برای اولین بار نیست که سخنانی بر زبان می‌آورد که در آن نه‌تنها امنیت ملی کشور لحاظ نمی‌شود، بلکه آن را دچار مشکل می‌کند.

احتمالاً این نماینده مجلس در معنای بیانات خود دقت لازم را به کار نبرده است زیرا درصورتی‌که فرض بر صحت صحبت‌های او گرفته شود، می‌توان چنین برداشت کرد که حداقل نیمی از مردم ایران هم به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی هستند چراکه این نماینده‌ها بر اساس رأی مردم به خانه ملت راه پیداکرده‌اند.

عبدالرضا هاشم زایی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره معنا اظهارنظر کریمی قدوسی که نیمی از مردم ایران به دنبال فروپاشی نظام است، گفت: سخن کریمی قدوسی یا امثال او در این رابطه حرف سیاسی پخته‌ای به‌حساب نمی‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: دو یا دو سال و نیم قبل که کاندیدا مجلس بودیم ۳۰ عضو لیست امید در تهران به‌عنوان فهرست آمریکایی و انگلیسی معرفی شد. این مسئله در روزنامه‌های کیهان و گروه‌های تندرو داخل مجلس و جاهای دیگر که شعبه دارند و به‌صورت سازمان‌دهی شده فعالیت می‌کنند، انعکاس پیدا کرد، بنابراین اظهارنظر کریمی قدوسی بدتر از این ادعا نیست زیرا با این دیدگاه لیست ۳۰ نفره امید برانداز به‌حساب می‌آمدند.

این عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره یادآور شد: بیان چنین اظهارنظرهایی نه برد دارد و نه قابل دفاع است، اما در برابر بیان نظراتی ازاین‌دست از سوی تریبون داران که نمایندگان مجلس و دیگران را شامل می‌شود، مدعی‌العموم و کسانی که عهده‌دار مسائل امنیتی کشور هستند باید ورود پیدا کنند و ریشه این جریانات را مشخص سازند زیرا هم گوینده برای کشور هزینه ایجاد می‌کند و هم اینکه در صورت واقعی بودن، دامنه حضور حتی یک فرد که قصد فروپاشی دارد بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد بود زیرا با در اختیار داشتن تربیون توانایی انجام خیلی کارها را خواهد داشت.

هاشم زایی در این رابطه تصریح کرد: مشخص نیست به کدام دلیل مسئولان یک‌طرفه رفتار می‌کنند زیرا این موارد به‌هیچ‌وجه ارزش دفاع ندارد. در صورتی یک اصلاح‌طلب چنین ادعایی را مطرح می‌کرد، تکلیفش مشخص بود.

این عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره که حداقل به نیمی از مردم ایران افترا زده‌شده است، توضیح داد: تهران پایتخت و ویترین کشور است که ساکنان آن ۳۰ نفر از لیست امید را راهی مجلس کرده‌اند، بنابراین اگر افراد معرفی‌شده در آن لیست که الآن تحت عنوان فراکسیون امید فعالیت می‌کنند، برانداز باشند، اتهام بزرگی به مردم ایران محسوب می‌شود.

وی درباره شکایت از کریمی قدوسی در هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان در مجلس مطرح کرد: هنوز شکایتی صورت نگرفته است. هفته جاری مجلس جلسه علنی نداشته است و نماینده‌ها به شهرستان‌ها برای سرکشی در حوزه انتخابیه رفته‌اند در هفته آینده قاعدتاً عکس‌العمل نشان خواهند داد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. حميد

    چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ در ۱۵:۰۳

    اهالی فرهیخته مشهدکسی بهترازایشانرابرای فرستادن به مجلس نداشتند؟البته عیب ازهمانجانشئت گرفته که بسیاری ازایشان دررای گیری شرکت نمیکنندومجلس گرفتارچنین اشخاصی میشود

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.