ارتباط با ما در

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل کشور

محمد اسلامی تاکید کرد:امسال ۶۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرد و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۷۰ محله در بافت های فرسوده پیش بینی شده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی – وزیر راه و شهرسازی از تصویب راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل کشور با سرمایه اولیه ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در هیات دولت خبر داد.

محمد اسلامی روز جمعه در حاشیه حضور در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این صندوق که اساسنامه آن در هیات دولت تصویب شده است با هدف پشتیبانی مالی از طرح های حوزه حمل و نقل تشکیل می شود.
وی افزود: علاوه بر اعتبارات این صندوق، بخش خصوص نیز می تواند با تمهیدات پیش بینی شده توسط دولت در اجرای طرح های حوزه حمل و نقل همکاری و مشارکت کند.
اسلامی با اشاره به ظرفیت ریلی کریدور شمال جنوب کشور اضافه کرد: تسریع در ایجاد زیرساخت ها برای راه آهن و بندر خشک اینچه برون می تواند به بهره برداری افزون تر از این ظرفیت برای توسعه حمل و نقل شمال شرق کشور منجر شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید زیرساخت های تخلیه و بارگیری ایستگاه راه آهن اینچه برون افزایش یابد که استفاده از سرمایه بخش خصوصی می تواند رسیدن به این هدف را آسان تر کند.
اسلامی افزود: طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار توسط شرکت روسی مراحل نهایی را طی می کند و موانع حقوقی آن درحال برطرف شدن است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از رفع موانع احداث راه آهن گرگان – گنبد – مشهد خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر بهره برداری مسافرتی، جابجایی کالا با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و معدنی شمال شرق کشور مورد نظر است و اجرای آن را توجیه پذیر می کند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از وجود ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور خبر داد و گفت: نیمی از این نقاط در اولویت اول قرار داده و ایمن می شود.
وی اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز با اولویت اول مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که رفع ۲۰ نقطه آن در استان گلستان هفته گذشته آغاز شد.
اسلامی همچنین به برنامه دولت برای خانه دار کردن مردم اشاره و بیان کرد: اجرای طرح مسکن مهر برای مدتی متوقف شده اما دولت به دنبال اجرای مجدد آن است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تکمیل طرح های مسکن مهر، توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری از مهمترین برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: امسال ۶۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرد و ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۷۰ محله در بافت های فرسوده پیش بینی شده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای اطلاع از روند اجرای چند طرح عمرانی زیربنایی صبح امروز – جمعه – به استان گلستان سفر کرد.
اسلامی در این سفر از پروژه های حوزه راه و راه آهن گلستان مانند بندر خشک، خط عریض مسیر ریلی اینچه برون، راه آهن گرگان به مشهد، آزادراه نوکنده به کلاله و کمربندی گرگان دیدن خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جلسه با مدیران گلستانی گفت: یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه ای در زمینه راه و مسکن است.
محمد اسلامی اظهار داشت: تکمیل بندر خشک اینچه برون با ظرفیت های ترانزیتی منطقه در دستور کار است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از برطرف کردن ٢٠ نقطه حادثه خیز استان تا پایان سال خبر داد.
وی از ایجاد صندوق سرمایه گذاری به ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق طرح های ریلی و حمل و نقل جاده ای کشور توسعه پیدا خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کرد .
اسلامی در این دیدار گفت: تلاش می کنیم با همکاری روسیه طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون تهران اجرا شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.