ارتباط با ما در

نشریه هندی اکونومیک تایمز:

گروه پاکستانی انصار الفرقان مظنون انجام حمله تروریستی در چابهار است

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: هند به شدت حمله نفرت انگیز تروریستی در چابهار ایران را محکوم می کند. ما همدردی خود را با دولت، مردم و خانواده های قربانیان این حمله اعلام می داریم. عاملان این حمله بزدلانه و بی رحمانه باید به سرعت مجازات شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – روزنامه هندی ‘اکونومیک تایمز’ نوشت که گروهک پاکستانی انصار الفرقان که با گروه جیش محمد در ارتباط است، مظنون اصلی انجام حمله تروریستی روز پنجشنبه در شهر چابهار ایران است.

اکونومیک تایمز افزود: هند دارای منافع بزرگی در بندر چابهار ایران است. دهلی نو در حال ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در این منطقه است و به مدیریت اولین فاز این بندر کمک می کند. هند همچنین قصد دارد یک خط ریل آهن از بندر چابهار به سوی مرز های افغانستان ایجاد کند.
بر اساس این گزارش،بندر چابهار دروازه دسترسی هند به افغانستان و آسیای مرکزی است و این کشور با استفاده از این بندر به افغانستان غلات صادر می کند. هند توانسته است برای ادامه حضور خود در بندر چابهار از تحریم های ایران که توسط آمریکا وضع شده ، معافیت کسب کند.
روزنامه اکونومیک تایمز ادامه داد:روز گذشته هند به سرعت حمله تروریستی در چابهار را محکوم کرد.
راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: هند به شدت حمله نفرت انگیز تروریستی در چابهار ایران را محکوم می کند. ما همدردی خود را با دولت، مردم و خانواده های قربانیان این حمله اعلام می داریم. عاملان این حمله بزدلانه و بی رحمانه باید به سرعت مجازات شوند. هیچ توجیهی برای اقدامات تروریستی وجود ندارد.
گزارش های اولیه رسانه های ایران نشان می دهد که گروه ‘انصار الفرقان’ که از سوی تهران غیرقانونی اعلام شده، عامل اصلی این حمله تروریستی بوده است.
کارشناسان هندی اعلام کرده اند که این گروه وابسته به گروه ممنوعه ‘جیش محمد’ در پاکستان است و همچنین با گروه ‘جندالله’ در استان بلوچستان این کشور ارتباط دارد. این گروه همچنین با ‘ جبهه النصره’ از جمله شاخه های گروه تروریستی القاعده در سوریه مرتبط است.
هند گروه جیش محمد را به انجام حمله تروریستی به پارلمان این کشور در سال ۲۰۰۱ متهم کرده است. رهبری این گروه را مسعود اظهر بر عهده دارد. وی از سوی سازمان ملل به عنوان یک شخصیت تروریستی معرفی شده است. هند سعی کرده است نام اظهر را در فهرست تروریستی شورای امنیت قرار دهد اما تلاش های این کشور تاکنون با مخالفت های چین روبه رو شده است.
در جریان یک انفجار تروریستی روز پنجشنبه در شهر بندری چابهار، دستکم ۲ نفر شهید و حدود ۴۰ تن هم زخمی شدند.
بندرچابهار که در دریای عمان واقع است دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می کند. دولت هند متعهد به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه چابهار و همچنین سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ای از جاده و راه آهن شده است. سال گذشته هند دو محموله گندم را از طریق بندر چابهار به افغانستان صادر کرد. این اقدام با هدف اثبات اعتبار این مسیر و گسترش ورود محموله های جهانی پیش از فعال شدن کامل بندر چابهار انجام شد.
بندر چابهار که در استان سیستان و بلوچستان واقع در سواحل جنوبی ایران قرار دارد، راه دسترسی هند به چهار شهر در افغانستان را نیز فراهم خواهد کرد. فاز اول این بندر در ماه دسامبر سال گذشته با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نمایندگانی از هند و سایر کشورهای منطقه افتتاح شد. بندر چابهار هزینه های حمل و نقل و زمان برای صادرات کالاهای هند را به یک سوم کاهش می دهد. این بندر همچنین تجارت میان هند، افغانستان و ایران را با توجه به مخالفت های پاکستان برای استفاده از خاک این کشور، افزایش خواهد داد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.