ارتباط با ما در

شریعتمداری:

مسئولان شهری یک روز با “ویلچر” سرکار بروند

محمد شریعتمداری مسئولان را به تشکیل کمپین «هر مسئول دوست یک خانواده معلول» دعوت کرد و گفت: از مقام‌های مسئول می‌خواهم که با خانواده‌های معلول ارتباط مستقیمی برقرار کنند و از نزدیک شاهد مشکلات آنها باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مسئولان شهری خواست تا یک روز مسیر منزل تا محل کارشان را با ویلچر طی کنند و اگر دیدند که این کار ممکن نبود برنامه‌ریزی‌های لازم برای مناسب سازی فضاهای شهری را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری که به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع آنان حاضر شده بود در ابتدای سخنانش از معلولان خواست تا ابتدا آنها خواسته‌هایشان را مطرح کنند و سپس پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های آن شد.

در این نشست یکی از معلولان که نابینا بود بر اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد و گفت: خواسته ما از دولت این است که اگرچه در شرایط تحریم و اوضاع نامساعد اقتصادی قرار داریم اما با تمام ظرفیت‌هایش در بودجه سال آینده کشور به قانون حمایت از حقوق معلولان توجه کند. همچنین مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به وظیفه نظارتی خود بر اجرای تمام عیار این قانون نظارت کافی داشته باشد، بطوریکه همه دستگاه‌ها تکالیفی که بر عهده‌شان قرار گرفته است را انجام دهند.

یکی دیگر از معلولان حاضر در این نشست به هزینه بالای خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت: در کنار نبود خدمات ایمنی برای انجام توانبخشی و کاردرمانی هزینه تهیه لوازمی مانند ویلچر برقی نیز بسیار بالاست و معلولان برای دریافت این خدمات گاهی ماه‌ها و حتی سال‌ها پشت نوبت می‌ماند.

یکی دیگر از معلولان حاضر در جمع که ناشنوا نیز بود به عدم مناسب سازی فضاهای شهری و عدم امکان استفاده از وسایل حمل و نقل شهری مثل مترو اشاره کرد و گفت: حتی امروز که  در محل حوزه هنری برای بزرگداشت این روز مراسمی برگزار شده است نیز فضای این تالار نه تنها از رمزهای مخصوص عبور ویلچر برخوردار نیست بلکه حتی فضاهایی مانند سرویس‌های بهداشتی از حداقل امکانات لازم برای معلولان برخوردار نبودند.

معلول دیگری نیز به کمبود درآمد معلولان و کمبود ظرفیت‌های اشتغال آنها اشاره کرد و از وزیر تعاون خواست تا به شرایط دشوار زندگی معلولان که به تعبیر خودش گاهی شبیه شکنجه است، رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در آغاز سخنانش مسئولان را به تشکیل کمپین «هر مسئول دوست یک خانواده معلول» دعوت کرد و گفت: از مقام‌های مسئول می‌خواهم که با خانواده‌های معلول ارتباط مستقیمی برقرار کنند و از نزدیک شاهد مشکلات آنها باشد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.