ارتباط با ما در

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

 دعا کنیم در تهران زلزله نیاید

اسماعیل نجار تاکید کرد: امکانات وجود ندارد که راه‌های ورود و خروج زمینی جدیدی برای شهر تهران احداث شود و باید طبق برنامه‌ریزی مناسب از داشته‌های فعلی استفاده کرد که این پاشنه آشیل امدادرسانی در تهران است و در زمان رخداد زلزله در تهران رفت‌وآمد تیم‌های امدادی با مشکل بسیار مواجه می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی – اسماعیل نجار با بیان اینکه دعا کنیم تا در تهران زلزله نیاید، گفت: امکان ایجاد خطوط ارتباط زمینی برای امدادرسانی در زمان حادثه تهران وجود ندارد و خطوط امدادرسانی هوایی در این شهر تقویت شده است.

اسماعیل نجار حوادث طبیعی تهران به ویژه زلزله را جزء حوادث بزرگ و پیچیده بیان کرد و گفت: جمعیت ساکن و در رفت‌وآمد تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر است که برای امدادرسانی در طول روز و شب برنامه متفاوتی بررسی و مطالعه شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه باید دعا کرد که در تهران حادثه‌ای رخ ندهد، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی کامل با حوادث طبیعی و زلزله برنامه‌ریزی‌های مدونی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز در تهران دارای اهمیت بسیاری است و باید بر این موضوع نظارت کامل و دقیقی صورت گیرد و از این موارد می‌توان به مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر عدم ساخت‌وساز برروی گسل‌ها و مقاوم‌سازی ساختمان‌های مهم و حساس اشاره کرد.

نجار با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بر آن است تا در زمان حادثه احتمالی از ۳۰ استان برای کمک‌رسانی به تهران به کار گرفته شود، گفت: همراهی، همکاری و رفتار مردم در زمان حادثه بسیار مهم است و از نمونه‌های آن می‌توان به زلزله سال گذشته ملارد اشاره کرد که رفتار مردم در استفاده از خودروی شخصی و توقف آنها در معابر اصلی شهر مناسب نبود و عاملی شد که راه‌های حیاتی و رفت‌وآمد در تهران بسته شود و این در حالی است که رفت‌وآمد در زمان حادثه برای تیم‌های امدادرسانی بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: مهم‌ترین راه و روش امدادرسانی در تهران استفاده از خطوط هوایی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بر آن است تا برای امدادرسانی از طریق بالگرد و باند پروازی دوشان تپه، قلعه مرغی و فرودگاه مهرآباد استفاده شود.

وی تاکید کرد: امکانات وجود ندارد که راه‌های ورود و خروج زمینی جدیدی برای شهر تهران احداث شود و باید طبق برنامه‌ریزی مناسب از داشته‌های فعلی استفاده کرد که این پاشنه آشیل امدادرسانی در تهران است و در زمان رخداد زلزله در تهران رفت‌وآمد تیم‌های امدادی با مشکل بسیار مواجه می‌شود.

نجار اظهار کرد: افراد باید تحت آموزش قرار بگیرند و بدانند در زمان رخداد حادثه چه اقداماتی انجام دهند که در این راستا دو واحد درس اختیاری در دروس دانشگاهی گنجانده شده و قرار بر آن است تا در دروس مدارس مطالبی در زمینه امدادرسانی و اقدامات مناسب در زمان رخداد زلزله تدریس شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.