ارتباط با ما در

اسفنانی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو جامعه ایرانی مطرح کرد:

مهلت ۱۰ روزه به تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی برای کاهش قیمت/ با کم فروشان به شدت برخورد می کنیم

اسفنانی تاکید کرد: متاسفانه در بعضی مواقع هم شاهد گران فروشی هستیم و هم شاهد کم فروشی یعنی بعضی از شرکت های مواد غذایی هم وزن کالا را کاهش دادند و هم قیمت را بالا بردند که به آن ها تذکر داده شده است و اگر این تخلف را مرتفع نکنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: متاسفانه افزایش قیمت ارز بهانه‌ای برای بالابردن قیمت‌ها است ولی وقتی که قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند قیمت اجناس و اقلام پایین نمی‌آید، بخشی از این مورد به بی‌تدبیری مدیران بر می‌گردد و بخشی دیگر آن به خاطر زیاده‌طلبی برخی از مراکز تولیدی و شرکت‌ها و امثالهم است.

در حالی که التهابات بازار ارز فروکش کرده است و قیمت دلار بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در حال نوسان است اما هنوز قیمت کالاها و اقلام مصرفی پایین نیامده و حتی بعضا در مواردی هم بالا رفته است. متاسفانه شرکت‌های تولید کننده بالا رفتن قیمت ارز را بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالاهای خود قرار می‌دهند اما با پایین آمدن نرخ ارز تغییری در قیمت‌ها نمی‌دهند. این موضوع نشان از این دارد که کارخانجات و تولیدکنندگان تنها به دنبال سودجویی و منافع شخصی خود هستند و در شرایطی که وضعیت معیشتی مردم در تنگنا قرار دارد تنها به دنبال منافع شخصی خویش هستند .

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تاکید کرد: اشکالی که در ارتباط با  بازار وجود دارد این است که معمولا متاثر از افزایش قیمت ارز، قیمت اجناس هم بالا می‌رود.

متاسفانه افزایش قیمت ارز بهانه‌ای برای بالابردن قیمت‌ها است

اسفنانی گفت: متاسفانه افزایش قیمت ارز بهانه‌ای برای بالابردن قیمت‌ها است ولی وقتی که قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند، قیمت اجناس و اقلام پایین نمی‌آید، بخشی از این مورد به بی‌تدبیری مدیران بر می‌گردد و بخشی دیگر آن به خاطر زیاده طلبی برخی از مراکز تولیدی و شرکت‌ها و امثالهم است.

مدیر کل تعزیرات حکومت تهران اضافه کرد: مراکز تولیدی مکلف هستند بعد از برطرف شدن عامل موثر بر افزایش قیمت، نرخ‌ها را به روال سابق برگردانند ولی متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند؛ این رفتار مراکز تولیدی و شرکت‌ها یک نوع منفعت طلبی غیر منطقی و غیر قانونی است.

سازمان تعزیرات تخلفات کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی را پیگیری کرده است

این نماینده سابق مجلس گفت: سازمان تعزیرات در همین زمینه، تخلفات کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی را پیگیری کرده است و جلسات متعددی با این شرکت‌ها و سایر افرادی که به نوعی موثر در تعیین قیمت هستند، برگزار کرده است و نهایتا مشخص شد که بعضی از فاکتورهایی که شرکت‌های لبنی بر مبنای آن‌ها قیمت را افزایش داده بودند، بدون مجوز قانونی و کاملا خودسرانه انجام شده و علی رغم اینکه آن فاکتورها تعدیل شده ولی کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی قیمت ها را کاهش ندادند.

وی ادامه داد: آن فاکتورهایی که با کاهش قیمت مواجه شده بحث مواد پلاستیکی مانند پت و بحث بطری و امثالهم هستند که چون افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی داشتند خب طبیعتا بخشی از افزایش قیمت شیر همین بطری‌ها بود ولی زمانی‌که قیمت‌ها شکسته شد و قیمت کل قطعه بطری و همان مواد پلاستیکی تقریبا تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد اما متاسفانه قیمت شیر با کاهش روبرو نشد.

اسفنانی گفت: بحث دیگری که در جلسه تعزیرات با کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی مورد بررسی قرار گرفت تاثیر نهاده دامی در افزایش قیمت محصولات بود. کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی افزایش قیمت نهاده های دامی را در بحث افزایش قیمت شیر خام  موثر دانستند.

دلیلی برای افزایش قیمت شیر خام وجود ندارد

مدیر کل تعزیرات حکومت تهران اضافه کرد: این درست است که قیمت جهانی نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده است ولی دولت برای نهاده های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته پس دلیلی برای افزایش قیمت نبوده است.حتی اگر فرض کنیم افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی اثری بر قیمت شیرخام داشته، این اثر بخشی بسیار جزیی بود.

اسفنانی تاکید کرد: امروز که تمامی عوامل موثر بر افزایش قیمت کاهش پیدا کرده است دلیلی برای افزایش قیمت شیر خام وجود ندارد، تعزیرات تمامی این تخلفات را بررسی کرده و در جلسات مختلف مقرر شد که کارخانجات و تولیدکنندگان مواد و فرآورده‌های لبنی ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده نسبت به تعدیل قیمت بر اساس قیمتی که سازمان حمایت اعلام کرده، اقدام کنند و قیمت ها را مطابق قیمتی که سازمان حمایت اعلام می‌کند، برگردانند و اگر این کار را انجام ندادند؛ طبیعتا این تخلف گران فروشی است و تعزیرات طبق قانون با این شرکت‌ها و تولیدکنندگان برخورد خواهد کرد.

تعزیرات تدابیری برای مقابله با کم فروشی اتخاذ کرده است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تعزیرات تدابیری برای مقابله با کم فروشی اتخاذ کرده است؛ کم فروشی هم یک تخلف مانند گران فروشی است بدین معنی که در قانون، گران فروشی و کم فروشی در کنار هم تعریف شده‌اند.

اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان ضمن انتقاد از کم فروشی برخی شرکت های مواد تولید مواد غذایی، گفت: متاسفانه در بعضی مواقع هم شاهد گران فروشی هستیم و هم شاهد کم فروشی یعنی بعضی از شرکت های مواد غذایی هم وزن کالا را کاهش دادند و هم قیمت را بالا بردند که به آن ها تذکر داده شده است و اگر این تخلف را مرتفع نکنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.