ارتباط با ما در

پوتین در دیدار با مقامات اسرائیلی و آمریکایی پیشنهاد کرد

لغو تحریم‌های ایران در صورت خروج از سوریه

اعضای کنست گفتند که نتانیاهو در این جلسه گفته که روس‌ها و آمریکایی‌ها در حال گفتگو درباره محدود کردن نفوذ ایران در سوریه هستند و آخرین نشست را در هشتم نوامبر در وین برگزار کردند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در نشستی که روز دوشنبه با کمیته خارجی و امنیتی کنست داشت، گفت که روسیه به اسرائیل و آمریکا پیشنهاد توافقی را داده که بر اساس آن در ازای پذیرش خروج نیروهای ایران از سوریه، تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی تعدیل شود.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از جروزالم پست، بر اساس گزارش کانال ۱۰ خبری اسرائیل و به گفته یکی از اعضای کنست این پیشنهاد از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مطرح شده است.

نتانیاهو هفته گذشته طی مراسم‌هایی که به مناسبت جنگ جهانی اول برگزار شد، با پوتین در پاریس دیدار کرد اما مشخص نیست که آیا پوتین آن زمان این پیشنهاد را مطرح کرده است یا خیر. پس‌ازاین نشست، نتانیاهو گفت که «صحبت‌هایی که با پوتین داشتم، خوب، سازنده و بسیار مهم بود. نیازی نیست که جزئیات بیشتری مطرح شود.»

اعضای کنست گفتند که نتانیاهو در این جلسه گفته که روس‌ها و آمریکایی‌ها در حال گفتگو درباره محدود کردن نفوذ ایران در سوریه هستند و آخرین نشست را در هشتم نوامبر در وین برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای ماه جاری میلادی نتانیاهو با جیم جفری، نماینده آمریکا در سوریه دیدار و درباره این موضوع با او گفتگو کرده بود. اعضای کنست از نتانیاهو سؤال کردند که آیا اسرائیل موضع خود در قبال این پیشنهاد را مطرح کرده، و او پاسخ داده که در این مرحله اسرائیل هیچ موضع رسمی اتخاذ نکرده است.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به کانال ۱۰ اسرائیل گفت: «ما به گفتگوها ادامه می‌دهیم تا به یک راه‌حل سیاسی در سوریه دست بیابیم. اما جزئیات این گفتگوهای دیپلماتیک افشا نخواهد شد.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.