ارتباط با ما در

اقتصاددانان مطرح کردند

واشنگتن پست: تحریم‌های جدید آمریکا واردات داروی ایران را کاهش داده است

دولت آمریکا ماه گذشته یکی از بانک‌های خصوصی ایران را تحریم کرد. تحلیلگران سیاسی و کارشناسان حوزه تحریم می‌گویند این بانک بخش بزرگی از پرداخت‌های ایران را در حوزه کالا‌های بشردوستانه مدیریت می‌کرد و شرکت‌های اروپایی نیز به آن اعتماد داشتند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– به نوشته وبسایت روزنامه واشنگتن پست، اقتصاددانان معتقدند تحریم‌های جدید واشینگتن همین حالا هم به کاهش واردات داروی ایران منجر شده است.

به گزارش واشنگتن پست؛ به باور تحلیلگران اقتصادی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه مؤسسات تجاری از جمله بانکی که تا همین اواخر بیشتر پرداخت‌های ایران را در حوزه واردات کالا‌های بشردوستانه انجام می‌داد تأثیری ناامیدکننده بر شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده دارو و سایر تولیدات دارویی داشته است.

بنا بر دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، تجارت کالا‌های بشردوستانه در قالب تحریم‌های ایران مجاز شمرده شده است و این شرایط به ایران اجازه می‌دهد بدون مواجه شدن با اقدامات تنبیهی مواد غذایی، دارو و لوازم دارویی وارد کند.

اما بنا بر هشدارهای تحلیلگران و متخصصان، تحریم‌های گسترده علیه مؤسسات مالی ایران که دو هفته پیش بار دیگر به اجرا گذاشته شد می‌تواند جریان کالا‌های بشردوستانه را با اختلال مواجه کند؛ چرا که بانک‌های خارجی و سایر تأمین‌کنندگان پیوندهای تجاری خود را با شرکای‌شان در ایران قطع می‌کنند. بنا بر اظهارات افرادی که با این دست از تبادلات مالی آشنا هستند، چندین بانک اروپایی در ماه‌های اخیر از بیم جریمه‌های آمریکا از رسیدگی به پرداخت‌های شرکت‌های ایرانی که از تحریم‌ها معاف هستند سر باز زده اند.
به گفته ناظران، تعداد بانک‌های اروپایی و ایرانی که این تبادلات را مدیریت می‌کنند کاهش یافته است. امتناع از مدیریت امور مرتبط با این پرداخت‌ها زنگ خطر را برای واردکنندگان ایرانی به صدا درآورده است. برخی از آن‌ها می‌گوییند نگرانند تبادلات با بانک‌های خارجی به طور کامل متوقف شود و این وضع به کمبود کالا‌های اساسی از جمله دارو منجر شود.

“الن اِنسلِن” وکیل معاملات بین‌المللی در مؤسسه بیکر دانلسون در واشینگتن در این خصوص می‌گوید: «شما نمی‌دانید چه بخش‌هایی ممکن است به فهرست تحریم‌ها اضافه شوند و یا هدف تحریم‌ها باشند. آنچه دیروز درست بود ممکن است امروز بعد از ظهر درست نباشد.»

دولت آمریکا ماه گذشته یکی از بانک‌های خصوصی ایران را تحریم کرد. تحلیلگران سیاسی و کارشناسان حوزه تحریم می‌گویند این بانک بخش بزرگی از پرداخت‌های ایران را در حوزه کالا‌های بشردوستانه مدیریت می‌کرد و شرکت‌های اروپایی نیز به آن اعتماد داشتند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.