ارتباط با ما در

سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد

ریشه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه کجاست؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: مجموعه هفت تپه متاسفانه ثبات مدیریت ندارد و این موضوع مشکلات را به وجود آورده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی – راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی ،آب  و منابع طبیعی مجلس گفت: چون مجموعه شرکت نیشکر هفت تپه زیر نظر بخش خصوصی سازی است به همین دلیل در پرداخت معوقات کارگران دچار مشکل شده اند.

چهارده روز از اعتراضات و اعتصابات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق و معوقات میگذرد و هنوز اقدام موثری از سوی مسئولین مربوطه دیده نشده است. کارگران معترض اعلام کردند که به اعتصاب تا برآورده شدن مطالبات بر حق خود، ادامه خواهند داد. سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز می‌گوید که دستمزد آن‌ها از مردادماه تاکنون پرداخت نشده است.

شرکت نیشکر هفت تپه بعد از واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلات عدیده ای شد که پرداخت نشدن مطالبات کارمندان و کارگران این واحد صنعتی یکی از آن‌ها است. این کارخانه به دلیل سوء مدیریت مدیران بخش خصوصی تا به امروز نتوانسته مطالبات برحق کارگران خود را پرداخت کند و همین موضوع سبب شد، حجم زیادی از کارگران و کارمندان این مجموعه برای برآورده شدن مطالبات خود دست به اعتراضات و اعتصابات گسترده در سطح خیابان‌ها زنند.

بر اساس اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی،‌ دادستان عمومی و انقلاب تهران، فردی که این کارخانه را خریداری کرده از سال ۹۴ تا ۹۶ حدود ۸۰۰ میلیون دلار گرفته و تاکنون تعهدات ارزی خود را انجام نداده و در حال حاضر نیز متواری است و نام شرکت نیشکر هفت تپه در میان شرکت‌های متخلف در انجام نشدن تعهدات ارزی در لیست سیاه بانک مرکزی قرار دارد.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جامعه ایرانی دلیل عدم پرداخت مطالبات کارگران را برشمرد و گفت: چون مجموعه زیر نظر بخش خصوصی سازی است به همین دلیل در پرداخت معوقات کارگران دچار مشکل شده اند.

کارگران از جریانات انحرافی دوری کنند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و حقوق پایین که به کارگران می‌دهند ، شرایط سخت زندگی برای این عزیزان بوجود آمده است و بایستی بپذیریم که آنان تحت فشار بوده و شرایط خاصی دارند و مطالبات به حق آنان را باید پیگیری کرد ولی انتظار ما این است که از یک طرف کار تعطیل نشود و از طرف دیگر مجموعه‌های دیگری که سوار موج می‌شوند و این مجموعه را به ناکجا آباد می برند، کارگران از آنان دوری کنند و در این موج قرار نگیرند.

نوری افزود: بایستی این واقعیت را بپذیریم که بالاخره حقوق کارگری که ۲ میلیون تومان است در این شرایط اقتصادی کشور خود بخود پایین است حال تصور کنید که  همین حقوق نیز ۴ ماه قطع شود خب چه اتفاقی برای این عزیزان رخ می دهد؟ مسلما این کارگران با توجه به این حقوق برنامه ریزی برای زندگی خود داشتند و مثلا وامی گرفته و یا کاری را میخواهند انجام دهد که از این جهت برنامه ریزی زندگی آنان سختر می‌شود.

ریشه اعتراضات در سوءمدیریت است

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: ریشه اعتراضات در سوءمدیریت است، متاسفانه طی چند سال شاهد تکرار اعتراضات کارگران هستیم که این موضوع باعث گرفتن توان و انرژی از مسئولین و مردم می‌شود. بایستی وزارت اقتصاد و دولت به مساله ورود پیدا کنند تا این قائله فیصله یابد.

نوری اضافه کرد: اعتراضات و اعتصابات باعث می‌شود نظم و انضباط شهرستان شوش از بین رفته و مطالبه گری کارگران در حاشیه قرار گیرد .کارگران با در نظر گرفتن شرایط کشور طوری برخورد کنند که مطالبات به حق آنها برآورده شود.

دشمن در صدد است که از این آب گل آلود سوءاستفاده کند

وی ادامه داد: کارگران نباید آب به آسیاب دشمن بریزند چراکه بدخواهان نظام در صدد هستند که از این آب گل آلود سوءاستفاده کنند، نباید اجازه چنین کاری را به دشمنان مردم و نظام دهیم.

نماینده مردم در مجلس دهم در پایان گفت: مجموعه هفت تپه متاسفانه ثبات مدیریت ندارد و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است. در مورد عدم پرداخت تعهدات ارزی مدیران این مجموعه نیز باید توسط مسئولین قضایی به جد برخورد شود و اشد مجازات برای خاطیان در نظر گرفته شود. انتظاری که از کارگران داریم این است، آرامش در جامعه حاکم شود تا فرصت پیگیری مطالبات بر حق آنان گرفته نشود.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.