ارتباط با ما در

جامعه ایرانی در گفت‌و‌گو با حمیدرضا ترقی وقایع اخیر دانشگاه آزاد را بررسی کرد:

دیوارکشی اصولگرایان بین زنان و مردان؛ از اتهام تا واقعیت

حمید ترقی گفت: برخی از اصلاح طلبان چشمان کور و گوش های ناشنوایی دارند تنها مشکل مردم را در کل کشور حذف سه نفر آدم می دانند که اصلا منطقی نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی- حمید ترقی  در این رابطه که اتهاماتی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به گروه فکری ابراهیم رئیسی زد می شد که قصد دیوار کشی بین زنان و مردان را دارند، اکنون در دانشگاه آزاد به اجرا در می‌آید، گفت: برخوردهایی از این دست  باید به کل کشور تعمیم داده شود. این رهاسازی که به خاطر فرهنگ لیبرالی حاکم بر کشور بوده است، قابل قبول نیست .

پس از کسب موفقیت انتخابات ریاست جمهوری توسط حسن روحانی، مخالفان او که از کاندیداتوری ابراهیم رئیسی حمایت به عمل می آوردند، رمز پیروز روحانی در این دور از انتخابات را رقیب هراسی مطرح کردند.

بدین معنا در آن مقطع محدودیت های اجتماعی که احتمالا پس از روی کار آمدن این طرز تفکر به وجود خواهد آمد از جمله دیوار کشی میان زنان و مردان مورد اشاره قرار گرفت و رقیب در آن مقطع نه تنها به شدت آن را رد می‌کرد بلکه دلیل طرح چنین مسائلی را تنها برای فریب افکار عمومی عنوان و به نظر می‌رسد دیدار ابراهیم رئیسی با خواننده زیرزمینی (امیر تتلو) نیز در همین راستا بود.

اما این اتفاقات و محدودیت‌هایی که این روزها در دانشگاه آزاد که به مدت سه ترم مدیریت آن را همفکران ابراهیم رئیسی به دست گرفته‌اند رخ می دهد، نشان دهنده عملی شدن همان احتمالاتی است که به عنوان فریب رای دهندگان مورد اشاره قرارگرفت.

از زمانی که اصولگرایان به طور کامل مدیریت دانشگاه آزاد را بر عهده گرفته اند، دیوار کشی بین زنان و مردان را با طور عملی با جداسازی ورودی دانشجویان دختر و پسر، جداسازی سلف سرویس ها، جنسیتی کردن کلاس های درس و… آغاز کردند. هفته گذشته نیز در دستورالعملی تازه دانشگاه آزاد محدودیت هایی را بر دانشجویان اعمال کرد که در بخشی از آن آمده است:  پوشش بانوان چادر یا مانتوی بلند، شلوار و مقنعه یا روسری با رنگ متعارف و جوراب و یا پوشش مانتوی زیر زانو- آستین بلند، یا شلوار و مقنعه و با رنگ متعارف و جوراب باید باشد؛ همچنین مو و اندام زن در حدود حجاب شرعی پوشانده شود. پوشش آقایان نیز باید پیراهن آستین بلند و شلوار ساده و رسمی با رنگ ساده باشد. لازم است اندام مرد نیز در حد متعارف پوشیده باشد یعنی نازک، بدن‌نما و چسبان نباشد.پوشش محیط خوابگاه نیز باید متعارف با اماکن خوابگاهی باشد. پوشیدن لباس راحتی به ویژه بانوان در هر شرایطی در فضای عمومی خوابگاه ممنوع است.»

اصولگرایان حاکم بر دانشگاه آزاد در حالی به دنبال ایجاد محدودیت های بیشتر بر دانشگاه آزاد هستند که بسیاری از هم طیفی های آنها، از محمدرضا باهنر، این تفکر آنها را عامل شکستشان در رقابت های انتخاباتی عنوان کرده بود. بدین معنا که شکست اصولگرایان نه از روی کاندیدا هراسی است، بلکه بدین دلیل که آنها با وجود فعالیت‌های سیاسی طولانی مدت خود، هنوز جامعه را به خوبی نشاخته‌اند و از نیاز جوانان بی‌اطلاع اند است.

حمید ترقی، عضو حزب موتلفه در گفت‌وگو با جامعه ایرانی دررابطه با بحث استفاده روحانی از رقیب هراسی  گفت: یکی از شگردها در زمان انتخابات ریاست جمهوری رقیب هراسی با این طرح که می خواهند بین زن و مرد دیوار بکشند و… بود.

وی درباره اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد که به نوعی تایید همین اتهام دیوار کشی بین زن و مرد در صورت پیروزی نامزد اصولگرایان است گفت: دانشگاه آزاد به صورت افراطی خراب شده بود، بخشی از آن که به منطقه سوهانک انتقال پیدا کرده است، مردم منطقه به دلیل نوع پوشش و رفتار دانشجویان معترض شدند، بنابراین با آنها برخورد صورت گرفت.

این عضو حزب موتلفه در ادامه اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه با همین وضع پیش از این در شهر و خیابان انقلاب بودند و کسی با آنها برخورد نمی‌کرد. پسوند اسلامیِ دانشگاه آزاد در کل حذف شده بود و مسئله برخورد فوق جای هیچ اعتراضی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه که با این حساب قبول دارید که در صورت پیروزی نامزد اصولگرایان چنین برخوردهایی به کل کشور تعمیم داده می‌شد، ابراز کرد: طبیعتا باید به کل کشور تعمیم داده شود. این رهاسازی که به خاطر فرهنگ لیبرالی حاکم بر کشور بوده است، قابل قبول نیست.

ترقی در باره این گفته محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه «باید ادبیات در رابطه با چادر اصلاح شود» و اینکه اصولگراها جامعه را به درستی نمی شناسند و توانایی برآورده کردن نیازهای آن را ندارند، توضیح داد: طرح عدم شناخت جامعه توسط اصولگرا یک اظهار نظر کاملا احمقانه است. اگر اصولگراها جامعه را نمی‌شناسند، پس چه گروه یا فردی آن را به خوبی می‌شناسد؟ مرفهین که از درد مردم بی‌خبرند، اصولگراها با مستضعفان درگیر هستند زیرا اصلاح‌طلبان که عمدتا به قشر مرفه روزگار می‌گذرانند و با قشر مستعضف و متوسط کاری ندارند.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان در زمان رای‌گیری سعی می‌کنند که آرای خاکستری را با شعارهای فریبنده جذب کنند که پس از آن هم گفته‌های خود را به فراموشی می‌سپرند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در دوران ریاست جمهوری آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی دولت‌ها عمدتا به فکر مطالبات حقیقی مردم نبودند.

وی در این رابطه که نیاز کشور تنها اقتصادی نیست، اضافه کرد: این برداشت که اصولگراها مشکلات مردم را نمی‌فهمند کاملا نادرست است. در همین انتخابات هم بر این اعتقاد بودیم که عمده مشکلات مردم اقتصادی و معیشتی است در حالی‌که آنها مدام بر مسائل سیاسی تکیه می‌کردند. الان هم ۹۰ درصد مردم مسائل اقتصادی را اولویت خود می‌دانند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: برخی از اصلاح‌طلبان چشمان کور و گوش‌های ناشنوایی دارند تنها مشکل مردم را در کل کشور حذف سه نفر آدم می‌دانند که اصلا منطقی نیست.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.