ارتباط با ما در

آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

سیل ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی در راه است/ تحریم‌های ۱۳ آبان با ۱۳ مرداد فرق می‌کند/ مسئولین ۶ ماه روزه سکوت بگیرند

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر تاکید کرد: سرمایه بزرگ مانند آقای دکتر پزشکیان که سرمایه نمادین انقلابی و اجتماعی و مردمی کشور ایران است را فقط به خاطر منافع فردی که منتهی به حوزه انتخابی می‌شود وارد مسائل خانوادگی وی شده و آبرویش را به دروغ می برند دیگر مردم به چه چیز می‌توانند اعتماد کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی – آقاپور علیشاهی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس یک ایران بود در مقابل جهان اما با توکل برخدا و محبت و دوستی و اعتماد توانستیم مقابل دنیا بایستیم الان فقط یک کشور در مقابل ما است اما کمرمان خم شد.

چند روز پیش تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد از صفوف طولانی مردم برای خرید کالاهای اساسی مانند برنج و روغن و حبوبات و رب و… در برخی شهرها به ویژه مشهد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تمامی مسئولین دولتی و حکومتی به مردم بارها اعلام کرده‌اند که نگران تحریم‌های ۱۳ آبان نباشید ولی مردم با بی‌اعتنایی و بی‌اعتمادی به این سخنان کار خود را انجام داده و به ذخیره کردن کالای اساسی ادامه می‌دهند.

این بی‌اعتمادی‌ها ریشه در کارهای مسئولین و عمل نکردن به وعده‌های خود در تمامی ادوار انقلاب دارد و باید علت آن هر چه سریعتر ریشه‌یابی شود چرا که این رویکرد مطمئنا همان چیزی است که دشمنان نظام انتظار آن را دارند.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو باجامعه ایرانی ضمن تایید بی‌اعتماد شدن مردم نسبت به مسئولین گفت: عدم بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی مردم به مسئولین و حاکمیت از دو جهت قابل بررسی است. اول اینکه بالاخره جنگ رسانه‌ای و جنگ تبلیغاتی است و طرف مقابل ما خیلی خیلی قوی‌تر از وارد صحنه شده است.

در رابطه با جنگ روانی و  جنگ تبلیغاتی هیچ گونه سلاحی نداریم

آقاپور علیشاهی افزود: ما در رابطه با جنگ روانی و  جنگ تبلیغاتی هیچ‌گونه سلاحی نداریم هیچ کار خاصی انجام ندادیم. تا به حال هم هیچ‌گونه استراتژی نداشته‌ایم و در بخش تبلیغات و رسانه هنوز مدیریت سنتی داریم. یعنی عین رفتار ۱۰ سال گذشته را انجام می‌دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دنیا در مورد جنگ روانی از فرش تا عرش پیش رفته است گفت: این اولین عاملی است که ضعف تمام قوای کشور نه فقط دولت، مجلس و قوه قضاییه بلکه همه حاکمیت، به حساب می آید. امروز کشور چه کاری انجام می‌دهد؟ در شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان ما چه می‌کنند؟ در فضای مجازی چه می‌کنند؟

دشمنان نظام اتاق فکری را برای جنگ رسانه‌ای تعبیه کردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: آنها حتی اتاق فکری را برای جنگ رسانه‌ای تعبیه کردند. در مقالاتی که در این زمینه به چاپ رسیده است اشاره شده افرادی را جذب این اتاق فکرهای جنگ رسانه‌ای می‌کنند که دکترای بازاریابی و یا روانشناسی دارند حتی دکترای علوم اجتماعی شاخه آسیب شناسی را نیز جذب می‌کنند بعد این افراد برنامه ریزی ۳ ماه ارائه می‌دهند و تمام این برنامه ریزی را جزء به جزء انجام داده و بعد از این ۳ ماه علی رغم اینکه بازدهی و نمره‌دهی افراد جذب شده برای عملکرد ۳ ماهه عالی باشد و اهداف اتاق فکر را کامل انجام داده باشد اما راس این ۳ ماه آنها را عوض می‌کنند. برای پاسخ به چرایی این مطلب با یکی از آن افرادی که این مقالات را چاپ کردند گفت‌وگوی شد و از او پرسیدند چرا باید بعد از ۳ ماه این افراد اخراج شوند؟ که او در جواب گفت باید گروه جدید دیگری بیاید درست است که فکر می‌کنید آن افراد ۳ ماه تجربه کسب می‌کنند و برای آن ۳ ماه حقوق دقیقه‌ای هم دریافت می‌کنند و به اهداف تعیین شده هم دست یافتند اما باید تفکر دیگری جایگزین آن تفکر گذشته شود.

بدون جنگ و خونریزی خاکریزهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تقدیم دشمنان می‌کنیم

آقاپور علیشاهی اضافه کرد: کدام یک از این کارها را در کشور انجام می‌دهیم؟حتی اصول و قواعد این اتاق افکار در کشور پیاده نمی‌شود. آن کشورها در بخش تبلیغات علیه سیاست و فضای اجتماعی و فرهنگی طوری رفتار می‌کنند که خود شخص انتخاب نمی‌کند بلکه وادار به انتخاب می‌شود. بدون جنگ و خونریزی به راحتی خاکریزهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تقدیم دشمنان می‌کنیم. حتی دشمنان با ما مبارزه هم نمی‌کنند چرا که خود خاکریزها را خالی و بی دفاع گذاشتیم.

فقط رییس جمهور شدن برای افراد مهم است نه مردم

وی عنوان کرد: دومین جهتی که به چرایی خرید مردم و بی اعتنایی به گفته‌های مسئولین، پاسخ می‌دهد این است که آیا واقعا با این عملکردی که طی ۱۰ سال گذشته داشتیم چقدر روی سرمایه‌های نمادین و سرمایه‌های اجتماعی و حس این سرمایه‌ها و اعتماد مردم به مسئولین کار کردیم؟

این نماینده مجلس ادامه داد: در نطق ۷ دقیقه‌ای که در مجلس داشتم این موضوع را مورد بررسی قرار دادم و بیان داشتم زمانی که کاندیداها وارد صحنه شدند در رقابت های انتخاباتی برایشان فقط اینکه رئیس جمهور شوند مهم است نه جامعه، نه افکار و تدبیر، نه قضاوت مردم و نه توسعه پایدار، هیچ کدام مهم نیست. فقط به قیمت به دست آوردن یک پست یا مرتبه و جایگاه حاضر هستیم همه چیز را زیر پا بگذاریم؛ مردم چه طور می‌توانند اعتماد کنند؟ و بعد از اینکه در این رقابت یک نفر پیروز می‌شود به بقیه که وارد این رقابت شدند چه اهمیتی می‌دهد؟ آیا از نیروی سایر رقبا برای بهتر شدن کشور استفاده می‌شود؟ نباید فکر کرد که این اتفاق برای این دوره است بلکه در ۱۲ دوره تکرار شده است. کدام رییس جمهوری بوده است که قابلیت رقیب‌های خود را شناخته و بیاید از آن‌ها استفاده کند؟ باتوجه به تمامی این موارد آیا کلا آن رییس جمهور و آن رقبا قابل اعتماد هستند؟

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در مجلس نیز وضع به همین شکل است؛ وقتی یک وزیر را استیضاح می‌کنیم تنها چیزی که مخصوصا یک گروه‌ خاص در نظر گرفته نمی‌گیرد مردم و منافع مردم است. سرمایه بزرگی مثل آقای دکتر پزشکیان که سرمایه نمادین انقلابی و اجتماعی و مردمی کشور ایران است فقط به خاطر منافع فردی که منتهی به حوزه انتخابی می‌شود وارد مسائل خانوادگی وی شده و آبرویش را به دروغ می‌برند چرا که فلان شخص سفارش شده مدیر شود و یا امتیازی از وزیر گرفته شود. در این حالت مردم دیگر به چه کسی می‌توانند اعتماد کنند؟

تخریب کردن سرمایه‌های نمادین و اجتماعی زلزله ۸ ریشتری است که ستون‌های تخت جمشید را نابود می‌کند

وی افزود: تخریب کردن سرمایه‌های نمادین و اجتماعی زلزله ۸ ریشتری است که ستون‌های تخت جمشید را نابود می‌کند. فقط گذشته و سبقه خود را از بین می‌بریم مانند موضوع روز آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله یزدی. آیا واقعا لازم بود این اتفاق این طور علنی شود و جناح بازی شود و یکدیگر را تحقیر کنیم؟

این نماینده مجلس ادامه داد: آیت الله شبیری زنجانی فردی انقلابی و مرجع تقلید که ۹۱ سال عمر با عزت داشته‌اند و یک سرمایه نمادین برای کشور محسوب می‌شوند می‌بینیم که با این وقاحت این طور با ایشان صحبت می‌شود.  اگر صحبتی بود در یک جلسه خصوصی با ایشان مطرح می‌شد واقعا چه نیازی به چنین پرده‌دری بود. زمانی که دوغ و دوشاب یکسان است مسلما این اتفاقات به وقوع می‌پیوندد در این زمان از مردم چه انتظاری می‌توان داشت.

آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه مردم برای ارزیابی شرایط کشور این اتفاقات را کنار هم قرار خواهند داد و به یک ارزیابی دست پیدا می‌کند گفت: در این رایط حال گفته شود که هیچ اتفاقی در ۱۳ آبان رخ نخواهد داد مگر مردم باور می‌کنند؟ مردم حق دارند که کالاهای اساسی خود را ذخیره کنند و اگر نکنند باید به درک و فهم مردم شک کرد. زمانی که سرمایه‌های اجتماعی و پایگاه مردمی خود را هر روز تخریب می‌کنیم و از سر ناآگاهی به دشمنان کمک می‌کنیم برای از بین بردن این مملکت احتیاجی به ترامپ و یا داعش نیست به اندازه کافی در داخل همه زحمت این دشمنان را می‌کشند.

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: زمانی که برای یک مجوز راه‌اندازی یک کارگاه ۲۵۸ روز کاری باید صرف شود و ۲۸ استعلام نیاز است که آن هم در شهرستان‌ها یکبار باید به مرکز استان رود و برگردد؛ آیا در این شرایط اصلا نیاز به داعش هست؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: یک کارخانه‌ای دی ماه ۹۶ دچار آتش‌سوزی شد. علت این آتش‌سوزی در این کارخانه چاپ استفاده از مواد رنگی چینی به جای ایتالیایی و آلمانی به خاطر تحریم‌ها بود که این مواد درجه احتراق متفاوتی داشت و در حین جابجایی دچار آتش سوزی می‌شود و کارخانه را به خاکستر تبدیل می‌کند. مدیر عامل این کارخانه که ۱۴۰ نفر کارگر داشته است حتی ۳ روز بعد از آتش سوزی حقوق کارکنان خود را پرداخت می‌کند و از جیب خود و فروش ملک شخصی حقوق می‌دهد تا خسارت بیمه کارخانه از شرکت بیمه دریافت کند. اما نتوانست آن خسارت را از بیمه دریافت کند و با تلاش بسیار بنده و کلی رفت و آمد تازه بعد از یکسال این خسارت پرداخت شد. اما به دلیل همین تاخیر ناچارا تمامی کارگران خود را در این وقفه یکساله اخراج کرد و الان این تولید کننده می‌گوید دیگر امکان دایر کردن مجدد این کارخانه را ندارد چرا که در طی این مدت یوروی ۵۰۰۰ تومانی به ۱۸۰۰۰ تومان رسیده است و امکان خرید حتی یک پنجم آن دستگاه‌ها را هم ندارد؛ در این شرایط کشور آیا واقعا نیازی به داعش و ترامپ دارد؟

آقاپور علیشاهی گفت: این نمونه‌ها همراه با مستندات است و در صورت لزوم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. زمانی که در رابطه با یک وام روستایی برای اشتغال روستایی که در سال ۹۵ در مجلس تصویب شد و در ۹۶ ، ۹ ماه طول کشید آیین نامه اجرایی آن صادر شود و در آذرماه سال ۹۶ عملیاتی شده است و در هفته گذشته تمامی این موارد را در کمیسیون اقتصادی بررسی کردیم و از بانک ها پرسیده شد که چقدر بابت این وام همکاری داشتند و پاسخی که دریافت شد این بود که ۴۰ درصد این درخواست ها هنوز جذب نشده چه رسد به دریافت وام؛ آیا برای نابودی کشور نیاز به ترامپ داریم؟

امروز فقط یک کشور در مقابل ما است اما کمرمان خم شده است

وی افزود: اگر سیستم مدیریتی همه قوا و نظام در داخل کشور به خط شوند و موانع را برطرف کنند و با مهر و محبت کار کنیم هیچ مانعی نمی‌تواند حتی کمر ما را خم کند چه رسد به اینکه زانوهای ما را خم کنند. در ۸ سال دفاع مقدس یک ایران بود در مقابل جهان اما با توکل برخدا و محبت و دوستی و اعتماد توانستیم مقابل دنیا بایستیم الان فقط یک کشور در مقابل ما است اما کمرمان خم شد. چه تفاوتی نسبت به گذشته داشته‌ایم؟ امروز تنها اشتباهات خود را تکرار می‌کنیم.

مسئولین ما جّلاس گردگوی شده‌اند

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:اگر همه مسئولین کشور ۶ ماه روزه سکوت بگیرند و تنها عمل کنند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. باید از مسئولین خواست که ۶ روزه سکوت بگیرند و فقط عمل گرا باشند تا اعتماد عمومی برگردد. اما مسئولین ما جّلاس گردگوی شده‌اند، بدین معنی که تمام وقت خود را در جلسه می‌گذرانند و الکی حرف می‌زنند و شعار می‌دهند اما عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

آخر آذر سیل برشکستگی بنگاه‌های اقتصادی اتفاق میافتد

آقاپور علیشاهی در پایان گفت: امروز دیگر نه سامانه نیما پاسخ‌گو خواهد بود نه سامانه‌های دیگر چرا که تحریم‌های ۱۳ آبان با ۱۳ مرداد فرق می‌کند. امروز باید سیاست دیگری به کار گرفته شود. همان طور که اول مهر مطرح کردم که آخر مهر سونامی بیکاری در کشور رخ می‌دهد؛ اگر تغییر سیاست‌گذاری ها انجام نشود آخر آذر سیل ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد.

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.