ارتباط با ما در

علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

امریکا مانند یزید مستاصل شده است

امام جمعه مشهد تاکید کرد: الان هم مانند یزید، امریکا مستاصل شده است. ۴۰ سال در همه توطئه‌های استکباری شکست خورده و همانند یزیدی که با چوپ بر لب و دندان زد، فکر می‌کند با فجیع‌ترین تحریم‌ها و اقدامات می‌تواند کاری را انجام دهد و می‌خواهد تحریم‌هایش را اعمال کند.

منتشر شده

جامعه ایرانی حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: امروز مقارن با روز سیزدهم آبان، روز استکبارستیزی است. ۱۳ آبان امسال نیز در تقارن با اربعین حسینی قرار گرفته است. اربعین نمایشگاه استکبارستیزی بود. آنچه در فصل دوم اربعین یعنی اسارت رخ داد، استکبارستیزی بود.

آموزگار اصلی استکبارستیزی حضرت زینب (س) است

وی ادامه داد: قدرت جبهه امروز استکبارستیزی به خاطر آن است که آموزگار اصلی استکبارستیزی دختر امام علی (ع) است. اینکه یزید با چوپ خیزران بر لب و دندان امام حسین زدند، حرکت زشت و ناپسندی بود و حتی نزدیکان وی این کار را نادرست می‌دانستند ولی جرات بیان نداشتند. بسیاری معتقدند که یزید مست بوده است. ولی او چرا این کار کرد؟ به خاطر آنکه حب فرزندان پیامبر (ص) از دل‌ها برود و قدرت را از آن او بدانند ولی بعد دید قدرت از آن زینب (س) است و با ورود زینب (س) همه مجذوب او می‌شوند. او در این شرایط احساس حقارت کرد تا با این کار همه متوجه او شوند و به زینب  (س) توجه نکنند.

امریکا مانند یزید مستاصل شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه استکبارستیزی را زینب (س) به ما آموخت، اظهار داشت: امریکا در ۱۳ آبان ذلیل شد. ۱۳ آبان از سال اول که مسئله کاپیتولاسیون بود و سپس تسخیر لانه جاسوسی رخ داد، در برابر مظالم امریکا بود. الان هم مانند یزید، امریکا مستاصل شده است. ۴۰ سال در همه توطئه‌های استکباری شکست خورده و همانند یزیدی که با چوپ بر لب و دندان زد، فکر می‌کند با فجیع‌ترین تحریم‌ها و اقدامات می‌تواند کاری را انجام دهد و می‌خواهد تحریم‌هایش را اعمال کند.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان امام خمینی درباره امریکا تصریح کرد: امام به امریکا شیطان بزرگ تعبیر کردند. این تعبیر، یک جمله جاافتاده است و در همه مقالات، خطبه‌ها و… در جهان از امریکا به عنوان شیطان بزرگ نام می‌برنند. همچنین امام در برابر تهدیدات امریکا گفتند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این عبارت نیز در همه دنیا جا افتاده است. هفته گذشته خطیب نمازجمعه بغداد گفت چرا مجلس عراق تصویب نمی‌کند امریکا از عراق خارج شود مگر نمی‌دانید امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

وی افزود: الان که امریکا می‌خواهد تحریم‌های نوبت دوم را اعمال کند، مصداق فرمایش حضرت امام است زیرا امریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. آن روز که امام فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، برخی فکر کردند شعار و مبتنی بر خشم است ولی چهل سال انقلاب نشان داد که این کلام، وحیانی است و امریکا واقعا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر قرار باشد قطره‌ای نفت از ایران صادر نشود، یک قطره نفت از خاورمیانه از تنگه هرمز هم صادر نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این شعار و تهدید نیست بلکه بیان یک واقعیت است. این بیان اطلاعات نظامی و اطلاعات کشور نیست. یک آقایی که استاد دانشگاه جنگ است، مقاله‌ای دارد که طی آن، رویارویی ایران با کشورهای عربی را توضیح می‌دهد و می‌گوید اگر قطره‌ای نفت از ایران صادر نشود، تنگه هرمز مین‌‌گذاری شده است و ناوگروه‌های ارتش ایران از آن مراقبت می‌کند. روزانه سه کشتی نفتی عربستان از تنگه هرمز عبور می‌کند. اگر ایران اراده کند این سه کشتی را مصادره و کارکنانش را دستگیر کرده و اسیر می‌شوند و سپس سکوهای نفتی عربستان و امارات بسته می‌شوند.

دولت و مجلس نقشه و پدافندش را در جنگ اقتصادی به مردم بگوید

علم‌الهدی اضافه کرد: این فرد در مقاله‌اش می‌گوید با شلیک موشک‌های ایران، سیستم نفتی کشورهای عربی قطع و شش فرودگاه عربی بسته می‌شود و مسیر هوایی خلیج فارس به کلی بسته و از کار می‌افتد. دو پایگاه ائتلاف خلیج فارس از کار می‌افتند. موشک‌های قاهر که فناوری‌اش به انصارالله و حزب‌الله داده شده است، تاسیسات نفتی آرامکو را از بین می‌برد. وقتی نیمی از ثروت جهان و چهار پنجم انرژی جهان قطع شود، غرب به عصر حجر برمی‌گردد و قیمت نفت در همان لحظه اول به بشکه‌ای چهارصد دلار می‌رسد. این را استاد جنگ می‌گوید و برخی مطرح می‌کنند وی رئیس اتاق جنگ ناتو است. او می‌گوید موشک‌های ایران در حمله به اعراب از دو پایگاه شلیک می‌شود و ۱۱۰ پایگاه موشکی دیگر ایران در این مسئله کاری انجام نمی‌شود. این کار یکساعته و در عرض نیم ساعت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران امروز ایران ۳۱ شهریور ۵۹ نیست، ابراز داشت: همه مدیریت‌ها در دست ولی فقیه از دفاع مقدس تا به امروز درست شده است. اگر دولت‌ها به رهنمودهای رهبری عمل می‌کردند اقتصاد ما نیز درست می‌شد. امریکا می‌خواهد جنگ اقتصادی راه بیندازد. آقایانی که می‌گویند جنگ است، چه آرایش اقتصادی را دارند؟ چه پدافندی را تهیه کرده‌اند؟ دو، سه وزیر تازه نفس آمدند. اگر اینها از جنگ خبر ندارند، چرا منصوب‌شان کردید؟‌ اگر خبر دارند نقشه آنها چیست؟ شما باید در صف مقدم جنگ اقصادی بجنگید. نقشه و پدافند خود را به مردم بگویید تا مردم بدانند دولت و مجلس چه پدافندی برای جنگ اقتصادی دارد؟

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.