ارتباط با ما در

علی بیگدلی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

دانمارک می‌تواند اتحادیه اروپا را علیه ایران همراه کند؟

بیگدلی تصریح کرد: درصورتی‌که انجام این کار واقعیت داشته باشد هر فرد یا نهادی که این اقدام را به هر دلیلی انجام داده به کشور و ملت ایران با توجه به اینکه در آستانه تحریم‌های آمریکا قرار داریم، خیانت کرده است؛ زیرا در شرایطی هستیم که تنها یک روزنه به سمت ما باز بود، بنابراین این کار کاملاً برای ایران زیان‌بخش است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- علی بیگدلی بیان کرد: دانمارک کشوری تقریباً بی‌طرف و بی‌سروصدایی محسوب می‌شود که بر فضای اروپا بسیار تأثیرگذار است، بنابراین با این وضعیتی که سفیر خود را از تهران احضار کرده است که ماهم در آینده باید همین کار را انجام دهیم، به‌طورقطع بر اروپایی‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

روز سه‌شنبه سرویس اطلاعاتی دانمارک مدعی شده است که برخی یا گروهی قصد ترور حبیب جبر، فعال عرب ایرانی را داشته‌اند که در دانمارک زندگی می‌کند.

بر همین اساس اناس سموئلسن، وزیر خارجه دانمارک اعلام کرده است که علاوه بر دستور به سفیر کشورش در تهران برای بازگشت به کپنهاگ، در نظر دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که تحریم‌های جدیدی علیه تهران در نظر بگیرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعای مقام‌های اطلاعاتی دانمارک را رد کرده و اتهامات فوق را توطئه‌ای از سوی دشمنان برای تحت تأثیر قرار دادن روابط رو به گسترش ایران با اروپا توصیف کرده است.

به‌سادگی مشکوک بود این قضیه روشن است زیرا هیچ عقل سلیمی در آستانه تحریم‌های ۱۳ آبان که قرار است ایران با اتحادیه اروپا به توافقی برای همکاری بیشتر جهت کاهش اثرات اقتصادی آن برسد، دست به چنین کاری نمی‌زند.

علی بیگدلی، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در خصوص مشکوک بودن قضیه روی‌داده در کشور دانمارک گفت: درباره مشکوک بودن این قضیه با توجه به اینکه داستان اسدالله اسدی را هم داشتیم، نمی‌توان نظر قطعی داد، اما به‌هرحال آنچه در این دو مورد اتفاق افتاده کاملاً به زیان ایران تمام می‌شود.

وی درباره دلیل روی دادن چنین اتفاقاتی بیان کرد: دلیل آن این است که کشور ما دولت‌دردولت دارد. بدین معنا که بر تصمیم‌گیری‌ها تمرکز وجود ندارد، بنابراین دارای تصمیم سازی بسیارمتنوعی هستیم. شاید برای روی دادن چنین اتفاقاتی حتی دولت آقای روحانی یا وزارت اطلاعات هم بی‌خبر باشند.

این کارشناس روابط بین‌الملل در ادامه توضیح داد: آنچه در این شرایط اتفاق افتاده و دانمارک سفیر خود را احضار کرده است و از اتحادیه اروپا تقاضا داشته که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود، نشان از شرایط بسیار ناگواری برای ایران دارد که می‌تواند روزنه‌هایی که نسبت به اتحادیه اروپا داشتیم را از بین ببرد و فضا را کاملاً به نفع آمریکا و اسرائیل تمام کند.

بیگدلی در این خصوص تصریح کرد: درصورتی‌که انجام این کار واقعیت داشته باشد هر فرد یا نهادی که این اقدام را به هر دلیلی انجام داده به کشور و ملت ایران با توجه به اینکه در آستانه تحریم‌های آمریکا قرار داریم، خیانت کرده است؛ زیرا در شرایطی هستیم که تنها یک روزنه به سمت ما باز بود، بنابراین این کار کاملاً برای ایران زیان‌بخش است.

وی در ادامه افزود: نباید برای انتقام از گروهی که برفرض چند نفر را در ایران ترور کرده است سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی را با آن‌ها گره زد، این بسیار کار اشتباهی است و امیدوار هستم که واقعیت نداشته باشد.

این کارشناس روابط بین‌الملل درباره تأثیر اتفاق فوق در حد فراخواندن سفیر از ایران بر مذاکرات ایران و اروپا بیان کرد: دانمارک کشوری تقریباً بی‌طرف و بی‌سروصدایی محسوب می‌شود که بر فضای اروپا بسیار تأثیرگذار است، بنابراین با این وضعیتی که سفیر خود را از تهران احضار کرده است که ماهم در آینده باید همین کار را انجام دهیم، به‌طورقطع بر اروپایی‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

بیگدلی در ادامه یادآور شد: درصورتی‌که این اتفاق روی‌داده باشد به‌خصوص در شرایطی که کشور ایران در آن قرار دارد و در حوزه‌های امنیتی – اطلاعاتی تمام کشورها نسبت به چنین وقایعی حساسیت دارند، احضار سفیر نشان می‌دهد که قضیه بسیار جدی است و اینکه در ادامه از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا تحریم‌های جدید وضع شود قضیه را جدی‌تر می‌کند.

وی دراین‌باره ابراز کرد: برای مواجهه با این قضیه اینکه تنها وزارت خارجه آن را تکذیب کند، کفایت نمی‌کند باید به‌کل قضیه بپردازند وجدی‌تر نسبت به آن ورود پیدا کنند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. sss

    پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ در ۱۵:۲۸

    دانمارک که خودش پذیرفته حامی تروریستهای قاتل شهروندان ایرانیه صلاحیت برقراری رابطه با ایران و کل جهان را نداره همان بهتر که سفیر و سفراشو از خاک پاک ایران جمع کنه ایران جای ناپاکان نیست همین سفیر دانمارک در بزابز قتل دختر بچه سه ساله سوری که پدرو مادرش را جلوی چشمانش تروریستهای تحت حمایت امریکا سر بریدن و سپس سر دختر کوچولو را هم بریدن سکوت کرد حالا ادعای گردن کشی و خصومت با ملت بزرگوار ایران را داره چه گوه کون نشور دیگه ای می تونه در برابر ملت شریف ایران اینجور گستاخانه خط و نشان بکشه هر وقت روسای کشور دانمارک به نمایندگی ملت دانمارک تونستند بعد از ریدن کون خودشونو آب بکشند بعد اجازه ی اظهار نظر دارن کون نشور تا وقتی کونش انی حق ضر زدن نداره

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.