ارتباط با ما در

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

ماندن افشانی دیگر راهکار حقوقی ندارد/رویکرد ما حفظ محسن هاشمی به عنوان رییس شورا است

زهرا نژاد بهرام تاکید کرد:متاسفانه راهکار حقوقی دیگری برای ماندن آقای افشانی وجود ندارد.

منتشر شده

جامعه ایرانینژاد بهرام عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر از ابتدا به دنبال حفظ کردن ثبات مدیریتی در شهرداری تهران بود و روی شخص خاصی تمرکز نداشت.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان زمانی مطرح می‌شود که از دلایل غیرفعال بودن برخی از دستگاه‌های اجرایی حضور بازنشستگان در سمت‌های اجرایی عنوان‌شده است که با اجرایی شدن این قانون افراد بازنشسته کنار گذاشته خواهند شد و مسلماً نیروهای تازه‌نفسی به مجموعه مدیریتی کشور اضافه خواهد شد.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان موج جدیدی از تحولات را در کشور رقم زد که یکی از آن‌ها تغییر مدیریت شهری تهران بود. درست بعد از مطرح‌شدن موضوع منع به‌کارگیری بازنشستگان تمامی نگاه‌ها به سمت افشانی شهردار فعلی تهران جلب شد چراکه این قانون نیز شامل حال وی بود اما شورای شهر تهران از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی خود برای رایزنی و حل موضوع استفاده کرد.

البته ازلحاظ حقوقی استثنائاتی برای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان وجود دارد اما این موضوع هم نتوانست افشانی را بر سکان هدایت مدیریت شهری تهران استوار نگه دارد. به هر ترتیب اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران جلسات متعددی برای تصمیم‌گیری درباره آینده مدیریت شهری برگزار کردند که نتیجه این شد طرح استفساریه به مجلس تقدیم شود تا حسن ختام تمامی رایزنی‌ها با تصمیم مجلس صورت پذیرد.

از همین روی طرح یک‌فوریتی استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی مطرح شد که نمایندگان با یک‌فوریت طرح مستثنی‌ کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند. با رد این استفساریه رایزنی‌های شورا به نتیجه نرسید و افشانی به ایستگاه پایانی مدیریت خود در شهرداری رسید.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تصمیم مجلس را محترم برشمرد و گفت: شورای شهر تهران تابع قانون است و هر چه که قانون اعلام کند شورا به آن عمل خواهد کرد.

نژاد بهرام افزود: تمکین به قانون خط قرمز شورا است و طبیعتاً شورا از همه ظرفیت‌های حقوقی خود استفاده کرد تا بتواند ثبات مدیریتی را در شهر تهران حفظ کند. طبیعی است با توجه به آخرین استفساریه که در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد؛ شورا با توجه به رویکرد خود که همانا تمکین از قانون است اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته شهرسازی شورا ادامه داد: شورا تمام تلاش خود را ازنظر حقوقی انجام داد تا آقای افشانی شهردار تهران باقی بماند که متأسفانه علی‌رغم تلاش شورا و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های قانونی عملاً راهکار حقوقی دیگری وجود ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که گزینه‌های شورا برای تصدی پست شهرداری چه کسانی هستند؛ گفت: هنوز راجع به گزینه‌های احتمالی تصمیمی گرفته نشده و صحبتی به میان نیامده است چراکه منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات بودیم.

آقای هاشمی بهترین رئیس شورای شهر شناخته‌شده تا به امروز هستند

نژاد بهرام در واکنش به گمانه‌زنی‌های موجود بابت حضور هاشمی رئیس فعلی شورای شهر در سمت شهرداری گفت: طبیعتاً شورا تمایل دارد که انسجام اعضا حفظ شود و آقای هاشمی به‌عنوان بهترین رئیس شورای شهر شناخته‌شده تا به امروز هستند.

وی افزود: مسلماً رویکرد شورا بر این است که آقای هاشمی را به‌عنوان رئیس شورا حفظ کند چراکه آقای هاشمی بسیار هوشمندانه و باتدبیر مسیر را هدایت و برنامه‌ریزی می‌کنند. مسلماً گزینه‌های دیگری خارج از شورا به‌عنوان شهردار معرفی خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران در پایان با انتقاد از سو استفاده کردن رسانه‌ها از مطرح کردن نام‌های آقایان آخوندی و ربیعی گفت: تا به امروز راجع به گزینه‌هایی که در رسانه‌ها مطرح‌شده است، صحبتی نکرده‌ایم چراکه شورای شهر از ابتدا به دنبال حفظ کردن ثبات مدیریتی در شهرداری تهران بود و روی شخص خاصی تمرکز نداشت. بالطبع هرکسی می‌تواند جزو گزینه‌های احتمالی سمت شهرداری تهران باشد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.