ارتباط با ما در

رویترز خبر داد:

کره جنوبی پس از ۶ سال خرید نفت از ایران را متوقف کرد

خریداران نفتی کره‌جنوبی اصلی‌ترین خریداران نفتی در آسیا هستند که در ماه جولای به دلیل عدم قطعیت در دریافت معافیت از دولت آمریکا، خرید خود را از ایران متوقف کردند.

منتشر شده

جامعه ایرانیبر اساس داده‌های کمرگی، کره جنوبی در ماه سپتامبر در حالیکه هنوز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران آغاز نشده، برای اولین بار در شش سال اخیر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز ، آخرین بار که کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را متوقف کرد، سپتامبر سال ۲۰۱۲ بود. خریداران نفتی کره‌جنوبی اصلی‌ترین خریداران نفتی در آسیا هستند که در ماه جولای به دلیل عدم قطعیت در دریافت معافیت از دولت آمریکا، خرید خود را از ایران متوقف کردند.

رویترز نوشت: «دولت کره جنوبی با دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی ایران در حال مذاکره است. در دور قبلی تحریم‌ها که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به طول انجامید، کره جنوبی اجازه داشت از ایران نفت بخرد».

واردات نفت از ایران در ماه‌های گذشته کاهش یافته است

اوایل اکتبر یک مقام دولت آمریکا گفته بود دولت ترامپ در نظر دارد برای کشورهایی که خرید نفتشان را از ایران کاهش دهند، معافیت در نظر بگیرید. واردات نفت از ایران در ماه‌های گذشته کاهش یافته است. در ۹ ماه اول امسال، کره جنوبی واردات خود را ۴۸% کاهش داد.

به گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی در اوایل امسال از ۳.۴۱ میلیون تن به ۳.۶۷ میلیون تن رسید. در عین حال واردات کره جنوبی از آمریکا هم ۵ برابر افزایش یافت.

در ماه ژانویه تا سپتامبر، ۱۱۰ میلیون تن نفت خام به کره جنوبی وارد شده است که مشابه همین میزان در سال گذشته است.

شرکت دولتی نفت کره جنوبی اواخر این ماه آمار خرید نفت کره را منتشر خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.