ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس مطرح کرد

بهترین آجیل‌ها برای کنترل فشار خون

فشار خون بالا که به بیماری فشار خون هم معروف است، اگر درمان نشود می‌تواند پیامدهای خطرناکی چون حمله قلبی و سکته را به دنبال داشته باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– فشار خون بالا به ندرت دارای علایم قابل توجه است اما اگر درمان نشود، مشکلات جدی را به دنبال دارد. یکی از راه‌های کاهش فشار خون یا جلوگیری از بروز آن در همان ابتدای امر برخورداری از رژِیم سالم و متعادل، به خصوص رژیمی است که شامل آجیل‌ها می‌شود.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، فشار خون بالا که به بیماری فشار خون هم معروف است، اگر درمان نشود می‌تواند پیامدهای خطرناکی چون حمله قلبی و سکته را به دنبال داشته باشد.

چراکه فشار خون بالا به رگ‌های خونی آسیب می‌زند و می‌تواند موجب بزرگ شدن قلب، مسدود شدن عروق، و آسیب به سایر اعضای بدن شود. این مسائل شما را در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، نقرس و مشکلات بینایی قرار می‌دهد.

اما مصرف غذاهای سالم اغلب می‌تواند مانع از ابتلا به فشار خون شود. آجیل به عنوان یک رژیم غذایی سالم و متعادل معرفی شده که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

اما کدام نوع آجیل بر فشار خون اثر می‌گذارد؟ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، رژیم‌های حاوی پسته با یک رژیم غذایی کم‌چرب به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

مطالعات دیگری که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که بادام نیز تاثیری مشابه دارد. هر دوی این آجیل‌ها را می‌توان به عنوان میان وعده استفاده کرد.

اما باید از خوردن آجیل‌هایی مانند فندق برزیلی، بادام هندی و  فندق استرالیایی (ماکادمیا) اجتناب شود. چربی اشباع شده این نوع آجیل‌ها بالا است و برای سطح بالای کلسترول بدن خوب نیست.

ضمن اینکه باید از خوردن نمک زیاد اجتناب شود چراکه نمک باعث حفظ آب در بدن می‌شود، بنابراین اگر شما بیش از اندازه نمک بخورید، آب اضافی ذخیره شده در بدنتان، فشار خونتان را بالا می‌برد.

پتاسیم به تعدیل اثرات نمک و کاهش فشار خون کمک می‌کند. سیب‌زمینی، موز، سس گوجه فرنگی (بدون نمک و شکر اضافی)، آب پرتغال، تن، ماست و شیر بدون چربی از جمله منابع خوب پتاسیم هستند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.