ارتباط با ما در

تایم مطرح کرد

نگرانی جهانی از روند رو به رشد سزارین

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۵ تقریبا ۳۰ میلیون سزارین در سطح جهان صورت گرفته و این یعنی ۲۱ درصد کل زایش‌هایی که منجر به تولد نوزادان زنده شده است. در سال ۲۰۰۰ اما ۱۶ میلیون نوزاد با سزارین به دنیا آمدند و این یعنی ۱۶ درصد کل تولدها.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس گزارش‌ها، در سال ۲۰۱۵ تعداد نوزادانی که از طریق سزارین پا به دنیا گذاشته‌اند، نسبت به سال ۲۰۰۰ تقریبا دو برابر شده است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۵ تقریبا ۳۰ میلیون سزارین در سطح جهان صورت گرفته و این یعنی ۲۱ درصد کل زایش‌هایی که منجر به تولد نوزادان زنده شده است. در سال ۲۰۰۰ اما ۱۶ میلیون نوزاد با سزارین به دنیا آمدند و این یعنی ۱۶ درصد کل تولدها.

محققان معتقدند این افزایش بیانگر دو روند به هم مرتبط است. از یک طرف، این افزایش نشان می‌دهد که زنان بیشتری تحت نظارت‌های درمانی در مراکز بهداشت زایمان می‌کنند، و اینکه دسترسی به سزارین در مناطقی که قبلا بعید بود، به وجود آمده است.

برای مثال آفریقا هنوز از نظر استفاده از سزارین از سایر قاره‌ها عقب است اما افزایش قابل توجهی در طول این دوره تحقیقاتی داشته است. در غرب و مرکز آفریقا درصد نوزادان سزارینی در خلال سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ از سه درصد به ۴.۱ درصد افزایش یافته است؛ این ارقام در شرق و جنوب این قاره از ۴.۶ درصد به ۶.۲ درصد رسیده است.

از آنجایی که سزارین می‌تواند جان زنانی که در هنگام زایمان با پیچیدگی‌هایی روبرو می‌شوند را نجات دهد، افزایش دسترسی به امکانات سزارین می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در سلامت مادر و فرزند داشته باشد.

با این حال، این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که سزارین تنها برای حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زایمان‌ها ضروری هستند، بنابراین این واقعیت که در یک پنجم تمام زایمان‌ها در سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گرفته، بیانگر استفاده بیش از اندازه در برخی نقاط جهان است.

در سال ۲۰۰۰ حدود ۴۴.۳ درصد زایمان‌ها در آمریکای لاتین و دریای کارائیب به واسطه سزارین انجام شده و این رقم بالاتر از ۳۲.۳ درصد سال ۲۰۰۰ است. در آمریکای شمالی نیز این رقم از ۲۴.۳ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

یکی از دلایل این روند افزایشی، زنانی با درآمد بالاتر و مادران شهرنشین هستند که به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند. بسیاری از زنان نیز در سطح جهانی این تصور را دارند که سزارین خطر کمتری نسبت به نوع سنتی زایمان دارد.

این در حالی است که تحقیقات نشان داده، سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی ممکن است با پیچیدگی‌های بیشتر، فرآیند بهبودی سخت تر و خطرات بیشتر در حاملگی های متوالی همراه باشد. علاوه بر این، برخی بررسی‌ها نشان داده سزارین بر سلامت نوزادانی که از این طریق متولد می‌شوند، اثر می‌گذارد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.