ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

آلودگی هوا احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد

به گفته دانشمندان آلودگی هوا می‌تواند ما را با خطر ابتلا به سرطان دهان روبرو کند.

منتشر شده

برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. به گفته دانشمندان آلودگی هوا می‌تواند ما را با خطر ابتلا به سرطان دهان روبرو کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، آلودگی هوا به‌طور سالانه باعث مرگ زودهنگام ۴.۲ میلیون انسان در سراسر جهان می‌شود. درعین‌حال این سازمان متذکر می‌شود که حدود ۶۵۷ هزار مورد سرطان دهان در سال در سراسر جهان تشخیص داده می‌شوند و ۳۳۰ هزار تن از این بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

شواهد موجود نشان می‌دهد که عواملی مانند مصرف سیگار، نوشیدن مشروبات الکلی و قرار گرفتن در معرض ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV می‌تواند خطر ابتلای افراد به سرطان دهان را افزایش دهد.

محققان در مطالعه‌ای که در مجله تحقیقات پزشکی منتشر شد، خطراتی که آلاینده‌هایی شامل ذرات PM2.5 (ذرات معلق زیر ۲٫۵ میکرون) برای سلامتی افراد ایجاد می‌کنند را ارزیابی کرده‌اند. دانشمندان می‌دانند که ذرات PM2.5 عامل ابتلا به سرطان ریه هستند.

این تیم تحقیقاتی ارقام رسمی کیفیت هوا در خلال سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ را در ۶۶ ایستگاه هواشناسی در ۶۴ شهر تایوان بررسی کردند. آلاینده‌هایی که توسط این ایستگاه‌ها موردبررسی قرار گرفته بودند شامل منوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، مونوکسید نیتروژن، دی‌اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق در اندازه‌های مختلف می‌شود.

بر اساس سوابق پزشکی ۴۸۲ هزار و ۶۵۹ داوطلب مرد با میانگین سنی ۴۰، محققان میزان قرار رفتن آن‌ها در معرض آلاینده‌های خطرناک را بررسی کردند. اینکه این مردان سیگاری بوده‌اند یا خیر نیز در بررسی‌ها لحاظ شد.

از میان مجموع شرکت‌کنندگان، یک هزار و ۶۱۷ نفر در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به سرطان دهان مبتلا شدند. آمار و ارقام نشان داد افرادی که در مناطقی با سطح بالای ذرات PM2.5 زندگی می‌کردند، با احتمالاً بالاتر ابتلا به سرطان دهان مواجه بودند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.