ارتباط با ما در

کارشناسان مطرح کردند

سه نشانه اصلی ابتلا به پارکینسون

پارکینسون همچنین می‌تواند به دلیل طیفی از علائم فیزیکی و روانی رخ دهد. این علائم شامل مشکلات تعادلی، مشکل بویایی، درد عصبی، بی‌اختیاری ادرار و یبوست می‌شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– شایع‌ترین نشانه ابتلا به بیماری پارکینسون مشکل در حرکت دادن اعضای بدن و اسیر مسائل فیزیکی است اما این بیماری علائم دیگری هم دارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، بیماری پارکینسون شرایطی است که طی آن بخش‌هایی از مغز در طول سالیان به تدریج آسیب می‌بینند.

هیچ درمانی برای این بیماری که فعالیت‌های روزانه مبتلایان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وجود ندارد. بااین‌حال، علائم آن را می‌توان با درمان‌های مناسب بهبود بخشید تا افراد مبتلا بتوانند طول عمری همانند مردم عادی داشته باشند.

علائم این بیماری معمولاً به تدریج پیشرفت می‌کند و در ابتدا خفیف است. علائم اصلی تأثیرگذار روی حرکات فیزیکی سه مورد و به شرح زیر هستند:

لرزش

لرزش به حرکت غیرارادی در بخش‌های خاصی از بدن اطلاق می‌شود. این لرزش‌ها اغلب در دست و بازو شروع می‌شود و معمولاً در زمانی که این عضو در حالت سکون و استراحت است رخ می‌دهد.

کند شدن حرکت

برادیکینزی به حرکات فیزیکی اطلاق می‌شود که بسیار کندتر از حد عادی انجام می‌شوند. این مسئله می‌تواند فعالیت‌های روزانه را سخت کند و راه رفتن را به گام‌های بسیار کند و کوچک تبدیل کند.

سفتی ماهیچه

سفتی و تنش در ماهیچه‌ها می‌تواند چرخش و ایجاد حالات چهره را سخت کند و گرفتگی دردناک عضلات را به دنبال داشته باشد.

به گفته کارشناسان ترتیب بروز این علائم و شدتشان در افراد مختلف، متفاوت است. غیرمحتمل است که یک بیمار مبتلا به پارکینسون هر سه این علائم را تجربه کند.

این علائم اصلی در برخی موارد به بیماری پارکینسون ارتباط داده می‌شود اما می‌تواند دلیل مسئله دیگر به‌جز این بیماری هم باشد.

پارکینسون همچنین می‌تواند به دلیل طیفی از علائم فیزیکی و روانی رخ دهد. این علائم شامل مشکلات تعادلی، مشکل بویایی، درد عصبی، بی‌اختیاری ادرار و یبوست می‌شوند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.