ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

راه تشخیص ابتلای کودکان به بیماری چاقی

کرایگ به نیوزویک گفت: «عوامل بسیاری به بیماری چاقی و ممانعت از آن مرتبط است، از جمله سلامت رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی، عوامل بیولوژیکی از جمله میکروبیوتا که اهمیت زیادی دارد.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– دانشمندان بر این باورند که باکتری که در دهان کودکان زندگی می‌کند می‌تواند کلید تشخیص ابتلای کودک به چاقی در آینده باشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، تحقیقات فعلی نشان می‌دهد میکروب‌هایی که در دل و روده و دهان بزرگ‌سالان مبتلا به چاقی زندگی می‌کنند با میکروب‌هایی که در این شرایط نیستند، متفاوت هستند اما اطلاعات کمتری در مورد این الگو در کودکان وجود دارد.

بنابراین، زیست شناسان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تحقیقاتی را آغاز کردند تا دریابند میکروبیوتا (مجموعه‌ای از گونه‌های میکرو ارگانیسم است که در ارگان‌های مختلفی که با محیط خارج از بدن ارتباط دارند از جمله در سطوح و لایه‌های عمقی پوست،دهان، ریه، واژن و روده زندگی می‌کنند) در بدن کودکان چه اطلاعاتی درباره وزن آن‌ها در اختیار محققان قرار می‌دهد.

آنچه می‌خوریم می‌تواند روی ساختار میکروبیوتا تأثیر بگذارد. تحقیقات اخیر به بررسی نقش مهم این میکروب‌ها در سلامت فیزیکی و روانی انسان پرداخته است.

محققان میکروبیوتای شکمی یا دهانی ۲۲۶ کودک دو ساله را جمع‌آوری کردند. آن‌ها همچنین نمونه‌هایی هم از دهان مادر نوزادان گرد هم آوردند.

این کودکان در آزمایشی در دانشگاه پنسیلوانیا شرکت کردند تا مشخص شود که زیست‌شناسی و شرایط اجتماعی و اقتصادی آن‌ها چطور بر خطر ابتلایشان به چاقی می‌افزاید.

کودکانی با روند سریع افزایش وزن –الگوی رشدی که نشانگر اصلی تشخیص ابتلای یک کودک به چاقی است- دارای طیف نه چندان گوناگونی از میکروب‌ها در دهانشان بودند. آن‌ها همچنین در مقایسه با سایرین، دارای نسبت بالاتری از باکتری فیرمیکوت‌ها (سفت‌پوستان) نسبت به باکتری باکتروئیدها در میکروبیوتای دهانی خود بودند.

دکتر سارا کرایگ، نویسنده این مطالعات و محقق پسادکتری در زیست‌شناسی تصریح کرد: «یک فرد سالم معمولاً دارای باکتری‌های بسیار متنوعی در میکروبیوتای شکمی خود است. این سطح بالای گوناگونی به حفاظت در برابر التهاب یا باکتری‌های مضر کمک می‌کند و برای حفظ ثبات وضعیت گوارش در برابر تغییرات رژیمی یا محیطی مهم است.

کرایگ به نیوزویک گفت: «عوامل بسیاری به بیماری چاقی و ممانعت از آن مرتبط است، از جمله سلامت رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی، عوامل بیولوژیکی از جمله میکروبیوتا که اهمیت زیادی دارد.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.