ارتباط با ما در

دانشمندان مدعی شدند

درمان کچلی با بوی چوب

دانشمندان در بررسی یک ماده شیمیایی که بوی چوب صندل می‌دهد، دریافته‌اند که این ماده معطر با عطر چوب می‌تواند باعث تحریک رشد مو شود

منتشر شده

جامعه ایرانی– اگر به دنبال درمان کچلی و رویش موی بیشتر روی سر خود هستید، احتمالاً با تکنیک‌های زیادی روبرو شده‌اید که هم گران هستند و هم دردناک. اما ایده درمان کچلی با استفاده از بو شاید به نظر عجیب برسد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، اما دانشمندان در بررسی یک ماده شیمیایی که بوی چوب صندل می‌دهد، دریافته‌اند که این ماده معطر با عطر چوب می‌تواند باعث تحریک رشد مو شود. آن‌ها یافته‌های خود را در مجله نیچر منتشر کرده‌اند.

رالف پاوس، محقق ارشد و دانشمند دانشگاه منچستر به ایندیپندنت گفت: «این یک اکتشاف بسیار جالب است. این نخستین بار است که مشخص می‌شود بازسازی یک عضو کوچک بدن انسان (مو) به‌واسطه یک ماده معطر که بسیار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام‌پذیر است.»

یک ماده معطر آن بخشی است که برای عطر دادن به یک محصول استفاده می‌شود. علاوه بر بینی، بدن انسان با گیرنده‌هایی پوشانده شده که نقشی به مراتب مهم‌تر از بویایی را ایفا می‌کنند.

پاوس و تیمش نقش گیرنده OR2AT4 در درمان زخم را دریافتند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که رشد موهای جدید نیز فرآیند بسیار مشابهی است. بنابراین آن‌ها در تلاش برای بررسی تأثیر گیرنده‌های OR2AT4 روی شکل‌گیری مو، تکه‌هایی از بافت پوست سر انسان را برای چند روز در ماده شیمیایی چوب صندل قرار دادند.

محققان متوجه افزایش قابل‌توجه -۲۵ تا ۳۰ درصدی- هورمون رشد در بافت‌های غلتانده شده در چوب صندل شدند. در این تحقیقات مرگ طبیعی در سلول‌های مربوط به رشد مو به تأخیر افتاده بود. زمانیکه پاوس روند ترکیب شدن مولکول‌های عطر با گیرنده‌های مرتبط را متوقف کرد، این موفقیت برعکس شد. وی گفت: «این عضو از بدن نیاز دارد که به‌طور مداوم توسط گیرنده‌های بویایی تحریک شود تا رشد بهینه صورت بگیرد.»

وی تصریح کرد: «امیدوارم فرضیه ما پابرجا بماند اما اگر بخواهم صادق باشم، واقعاً انتظار چنین اتفاق و نتیجه‌ای را نداشتم.»

به عقیده این تیم تحقیقاتی، تکنیک آن‌ها به‌زودی به روشی برای درمان کچلی تبدیل خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.