ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

چقدر مایعات بنوشیم تا عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

اگر حدود ۲۰ درصد آب مورد نیاز بدن از طریق غذا تأمین شود، پس زنان باید روزانه ۱.۶ لیتر و مردان ۲ لیتر مایعات مصرف کنند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– برای برخورداری از عمر طولانی‌تر، غذای سالم بخورید، رژیم متعادلی داشته باشید و به طور مرتب ورزش کنید. شما می‌توانید خطر مرگ زودهنگام را با نوشیدن مایعات کاهش دهید، اما چه میزان آب در طول روز برای بدن کافی است؟

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، داشتن یک برنامه غذایی متعادل و سالم شامل دست‌کم پنج واحد میوه و سبزیجات در روز می‌تواند خطر مرگ زودهنگام را کاهش دهد.

شما می‌توانید با انجام ورزش به طور روزانه، طول عمر خود را افزایش دهید، ورزش همان «درمان معجزه‌آسایی» است که همیشه منتظرش بودیم.

ایجاد تغییراتی اندک در سبک زندگی نیز می‌تواند قوای جسمانی شما را تقویت کند. نوشیدن مایعات به اندازه کافی برای برخورداری از عمر طولانی، ضروری است اما با افزایش سن حفظ آب بدن سخت‌تر می‌شود.

ژولیت کلو، متخصص رژیم غذایی و سارا بروور، متخصص تغذیه معتقد هستند که بدن هر شخص به میزان متفاوتی از آب نیاز دارد.

نیازمندی روزانه بدن شما به وزن، سن، جنسیت، سطح فعالیت و آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. اما زنان باید روزانه حدود دو لیتر آب بنوشند و مردان دو لیتر و نیم.

آن‌ها در کتاب «بهتر بخورید، بیشتر عمر کنید- درک آنچه بدن شما برای سالم ماندن نیاز دارد» متذکر شدند: «برای اکثر ما، حدود یک‌پنجم این مایعات از طریق غذا تأمین می‌شود، غذاهایی مانند شیر، سوپ، تاس کباب، ماست، میوه و سبزیجات.»

اگر حدود ۲۰ درصد آب مورد نیاز بدن از طریق غذا تأمین شود، پس زنان باید روزانه ۱.۶ لیتر و مردان ۲ لیتر مایعات مصرف کنند.

این مقدار معادل شش تا هشت لیوان آب در طول روز است. مایعات کافی باعث می‌شود بدن شما برای مدت طولانی بهتر عمل کند. و آب گزینه اول تأمین مایعات بدن است.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.