ارتباط با ما در

هاشم زایی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

خودسانسوری روحانی نظرات را نسبت به او منفی می‌کند

هاشم زایی یادآور شد: بر این اعتقاد هستم اکثریت قاطعی که از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند صرفاً به فراکسیون امید ربط پیدا نمی‌کرد ولی ازآنجاکه فراکسیون رسماً اعلام موضع نکرد هر فردی رأی خود را داد و این مسئله آرا منفی را بالا برد.

منتشر شده

جامعه ایرانی- هاشم زایی، عضو فراکسیون امید گفت: همه باید بر اساس منافع ملی و منافع مردم حرکت کنند و درصورتی‌که رئیس‌جمهور دست به خودسانسوری زند و دلایل عدم موفقیت خود را برای مردم بازگو نکند به‌طورقطع نظرات نسبت به او منفی خواهد بود.

عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سؤال از رئیس‌جمهور در هفته گذشته بود که نماینده‌ها تنها از پاسخ به سؤال دلیل استمرار تحریم‌های بانکی قانع شدند و بقیه را قانع‌کننده ندانستند.

در همین رابطه باید اضافه کرد شماری از اعضای شاخص فراکسیون امید که دفاع از دولت را همواره مدنظر داشته است گفته‌اند که از سخنان روحانی، قانع نشده‌اند. محمود صادقی یکی از اعضای فراکسیون امید است که در این رابطه گفته بود: «سخنان رئیس‌جمهور نه از بعد اقتصادی قانع‌کننده بود و نه از بعد سیاسی. خوب بود که رئیس‌جمهور تصویر کاملی از ساختارهای اقتصادی کشور و مشکلاتی که در آن وجود دارد ارائه می‌کرد و بعد می‌گفت که سهم دولت چقدر است. کوتاهی خود را بپذیرد اما به سهم دیگران هم اشاره کند.»

روزنامه سازندگی در این رابطه نیز خبر داد که علی مطهری، نماینده تهران در مجلس قبل از حضور روحانی در مجلس در دیداری با او پیام فراکسیون امید را به وی منتقل کرده بود که روحانی پاسخی برخلاف انتظار داده بود.

در این پیام، مطهری خطاب به روحانی درباره جلسه سؤال از رئیس‌جمهوری گفته بود که فراکسیون امید تصمیم گرفته اگر رئیس‌جمهور صریح و شفاف درباره موانع و مشکلات و دست‌های پنهان در شرایط امروز سخن نگوید به پاسخ‌های او رأی ندهد. پاسخ رئیس‌جمهوری این بود:«مهم نیست رأی ندهند.»

عبدالرضا هاشم زایی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی دراین‌باره که با توجه به پاسخ رئیس‌جمهور به علی مطهری پیش ازسوال جلسه پرسش و پاسخ رویکرد فراکسیون امید نسبت به حسن روحانی تغییر خواهد کرد، گفت: در برخی از سؤالات به‌طور نمونه ۷۱ نفر قانع شدند و ۱۹۱ نفر قانع نشدند که این مسئله نشان می‌دهد اعضای هر سه فراکسیون مجلس منتظر بودند تا جایی که امکانش وجود دارد و بیان آن‌ها در جامعه مسئله‌ای به وجود نمی‌آورد، رئیس‌جمهور درباره دلیل به وجود آمدن موانع توضیح دهد.

این عضو فراکسیون امید در ادامه توضیح داد: رئیس‌جمهور به‌عنوان‌مثال درباره عدم موفقیت برجام باید توضیح می‌داد زیرا برجام اجماع بین‌المللی را به هم زد و بنا بود تحت عنوان برجام ۲ و ۳ توسعه پیدا کند تا مسائل منطقه‌ای حل شود. شاهد بودیم در مجلس تا جایی که امکانش وجود داشت نماینده‌ها رأی مثبت دادند و دراین‌باره می‌توان به مسئله استمرار تحریم‌های بانکی اشاره کرد که اکثر نماینده‌ها معتقد بودند رئیس‌جمهور بیشتر از این توانایی فعالیت نداشته است.

وی دراین‌باره اضافه کرد: فراکسیون امید هم در رابطه با سؤال از رئیس‌جمهور توجه به حمایت‌هایی که این فراکسیون قبل و بعد از انتخابات داشته است، موضع خود پیش از حضور او در مجلس به بحث گذاشت که اکثریت اعضا قبل از شنیدن سخنان روحانی اعلام موضع نکردند.

هاشم زایی در ادامه یادآور شد: بر این اعتقاد هستم اکثریت قاطعی که از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند صرفاً به فراکسیون امید ربط پیدا نمی‌کرد ولی ازآنجاکه فراکسیون رسماً اعلام موضع نکرد هر فردی رأی خود را داد و این مسئله آرا منفی را بالا برد.

وی درباره رفتار آینده فراکسیون امید با رئیس‌جمهور بیان کرد: فراکسیون امید از زمان حضور حسن روحانی در مجلس نشست نداشته است، ولی مواضع ما همیشه باید در رابطه با شفاف شدن موضوعات باشد.

این عضو فراکسیون امید در ادامه افزود: همه باید بر اساس منافع ملی و منافع مردم حرکت کنند و درصورتی‌که رئیس‌جمهور دست به خودسانسوری بزند و دلایل عدم موفقیت خود را برای مردم بازگو نکند به‌طورقطع نظرات نسبت به او منفی خواهد بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.