ارتباط با ما در

آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد:

انتقاد از مداحی‌های سیاسی و جناحی در محرم

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح ها و گروه ها ورود می کنند و اختلافات کنار می رود و این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به وقوع برخی انحرافات در عزاداری ها هشدار داد و تاکید کرد که نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار مدیران رادیو معارف و رادیو محرم، محرم و عاشورا را از سرمایه های مهم شیعه دانست و تاکید کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به مرجعیت و عاشورا هستند و به این مساله اذعان می کنند و برای تحقق آن سرمایه گذاری عظیمی را صورت داده اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح ها و گروه ها ورود می کنند و اختلافات کنار می رود و این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

این مرجع تقلید با اشاره به نقشه های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه های عزاداری محرم و عاشورا، نسبت به وقوع برخی آسیب ها هشدار داد و بر لزوم مراقبت همگان در این خصوص تاکید کرد.

این مرجع تقلید با یادآوری توصیه های همیشگی خود به مداحان، بیان داشت: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده تر شده است و باید مراقبت های ویژه ای در این خصوص صورت گیرد؛ نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت های لازم داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان این که در برنامه های مربوط به رادیو محرم از جنبه های معرفتی غفلت نشود، اظهار داشت: رادیو محرم باید جنبه تبیین گری و هدایت گری داشته باشد؛ رسانه ها نباید تابع خواسته ها باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سبک های رایج در مداحی، برخی از آنها را سبک و دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) دانست و بر لزوم پرهیز از این گونه سبک ها تاکید کرد.

این مرجع تقلید در پایان گفت: امیدواریم همه این سرمایه عظیم را پاسداری کنیم و برای پیشرفت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از آن بهترین بهره گیری را داشته باشیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.