ارتباط با ما در

نوسانات ارزی تاثیری بر قیمت مواد مخدر نداشته است

تریاک کیلویی چند؟

تریاک با وجود نوسانات ارزی چندان گران نشده و فقط درصد رشد اندکی داشته است؛ اکنون میانگین کشوری هر کیلوگرم تریاک چهار میلیون تومان است

منتشر شده

جامعه ایرانی- رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قاچاقچیان مواد مخدر قیمت ها را هدفمند کنترل می کنند و کاری به نابسامانی اوضاع اقتصاد ایران ندارند. آنان با پایین نگه داشتن قیمت و عرضه زیاد، سود بیشتری می برند.

سعید صفاتیان درباره تنوع زیاد مواد مخدر و تاثیر آن بر مدیریت مصرف افزود: اخیرا با وجود نوسانات ارزی، در حالی که همه انتظار داشتند قیمت مواد مخدر هم حداقل دو برابر شود اما این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه، تریاک با وجود نوسانات ارزی چندان گران نشده و فقط درصد رشد اندکی داشته است؛ اکنون میانگین کشوری هر کیلوگرم تریاک چهار میلیون تومان است.
صفاتیان درباره چرایی ثبات قیمت مواد مخدر اظهار داشت: شاید دلیل این تثبیت، مقدار انبوه مواد مخدر انبارشده در افغانستان و برنامه ریزی های دقیق برای قاچاق و عرضه آن در بازار مصرف است؛ در حال حاضر حدود ۱۰ هزار تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود که با توجه به بازار آن، به نظر می رسد میزان تولید بیشتر هم باشد.
وی اضافه کرد: این میزان تولید در افغانستان ذخیره می شود و هر زمان که قاچاقچیان احساس کنند قیمت مواد مخدر افزایش یافته است، برای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش تقاضا، توزیع را بالا می برند؛ بنابراین با برنامه ریزی های دقیق، قیمت مواد مخدر پایین نگه داشته می شود زیرا تئوریسین های قاچاق مواد مخدر معتقدند که افزایش قیمت باعث کاهش میزان مصرف و از دست دادن بازار سودجویی آنان است.
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر قیمت مواد مخدر سنتی مانند تریاک افزایش یابد، تغییر الگوی مصرف در میان مصرف کنندگان رخ می دهد و ممکن است سراغ ماده ای بروند که قاچاقچیان مواد مخدر از افغانستان نفع نمی برند.
صفاتیان ادامه داد: آنها اتاق فکرهای بسیار قوی و مدیریت مصرف خوبی دارند و بر اساس فکر و برنامه، بازار را کنترل می کنند.
بر اساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد، ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد در کشور وجود دارند و تریاک بیشترین ماده مخدری است که مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.