ارتباط با ما در

تایم مطرح کرد

اشتباهات رایج در سفرهای هوایی را بشناسید

لیزی پوست، مدیر موسسه امیلی پست می‌گوید: «مردم در زمان سفر اغلب سطح بالایی از استرس را تجربه می‌کنند و ممکن است خیلی راحت رفتار درست را فراموش کنند.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– پرواز می‌تواند یک تجربه اعصاب خردکن باشد، به‌خصوص وقتی با رفتارهای بی‌ادبانه‌ای مانند درآوردن کفش، خم کردن بیش‌ازاندازه صندلی به عقب یا ضربه زدن به صندلی جلو مواجه می‌شوید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، لیزی پوست، مدیر موسسه امیلی پست می‌گوید: «مردم در زمان سفر اغلب سطح بالایی از استرس را تجربه می‌کنند و ممکن است خیلی راحت رفتار درست را فراموش کنند.»

بخش قابل‌توجهی از استرس و خشمی که مسافران تجربه می‌کنند هم می‌تواند ناشی از افزایش تعداد سفرها طی سال‌های اخیر باشد و همین مسئله باعث شده مسافران بیشتر در شرایط نامناسب‌تر قرار بگیرند.

رایج‌ترین اشتباهات رفتاری مردم حین پرواز چیست؟

باوجودآنکه سطح بالای استرس باعث می‌شود افراد دست به کارهایی بزنند که اغلب در زندگی روزمره مرتکب نمی‌شوند، بسیاری از مسافران اشتباهات رایجی را رقم می‌زنند.

معمول‌ترین اشتباهات رفتاری شامل مسائل بهداشتی، صحبت کردن با مسافرانی که ترجیح می‌دهند به حال خود باشند و نادیده گرفتن سایرین –چه به‌واسطه درآوردن کفش‌ها، گذاشتن پا روی صندلی و به عقب خم کردن بیش‌ازحد صندلی باشد و چه ضربه زدن به صندلی نفر جلویی.

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که مسافران انجام می‌دهند تلاش برای سوار شدن پیش از اعلام پرواز است. امیلی پست می‌گوید: «چرا می‌خواهید ساعت بیشتری در یک فضای بسته و کوچک اسیر شوید؟ روی صندلی خود بمانید تا نوبتتان شود. شما سوار هواپیما می‌شوید، چون بلیت دارید.»

اشتباه دیگر که خیلی هم رایج هستند شامل بردن غذاهای بودار به داخل هواپیما، عطسه کردن بدون آنکه جلوی دهان گرفته شود و آویزان شدن از صندلی جلویی در زمان بلند شدن است.

آماندا پلوا، مهماندار هواپیما در یک شرکت هواپیمایی آمریکایی همچنین می‌گوید بارها شاهد دعوای مسافران بر سر دسته صندلی بوده است.

دسته‌های صندلی به چه کسی تعلق دارد؟

دسته‌های دو طرف صندلی اغلب نقطه تلاقی بسیاری از مسافران است. اما پلوا پاسخ صریح و ساده این پرسش که دسته‌ها به چه کسی تعلق دارد را می‌دهد: «شخصی که در صندلی وسط نشسته حق استفاده از دسته‌ها را دارد. تمام.»

ازآنجایی‌که شخص کنار پنجره می‌تواند به سمت دیوار تکیه دهد و شخص کنار راهرو می‌تواند پاهای خود را کش دهد، شخص میانی باید تکیه‌گاهی داشته باشد. وی می‌گوید این امکان وجود دارد که به نوبت از دسته‌ها استفاده کرد اما مهم است که مسافران از حق خود در فضای کوچک هواپیما آگاه باشند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.