ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

عامل ابتلای کودکان به اوتیسم پیدا شد؟

دلیل ابتلا به اوتیسم مشخص نیست اما شواهدی وجود دارد دال بر اینکه عوامل محیطی، بیوشیمیایی و ژنتیکی منجر به افزایش احتمال ابتلا به آن می‌شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– در مطالعه تازه محققان، حشره‌کش‌ها از عوامل افزایش خطر تولد نوزادان مبتلا به اوتیسم معرفی شده‌اند. نویسندگان این تحقیق تأکید کردند که این نتایج فقط بیانگر ارتباط میان مواد شیمیایی سمی و اوتیسم هستند، نه یک رابطه علی.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، اوتیسم یا اختلالات طیف اوتیسم یک ناتوانی رشدی است. مردم مبتلا به این بیماری در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل هستند و به گونه‌ای متفاوت از اغلب مردم رفتار می‌کنند. دلیل این اختلال مشخص نیست اما شواهدی وجود دارد دال بر اینکه عوامل محیطی، بیوشیمیایی و ژنتیکی منجر به افزایش آن می‌شوند.

نویسندگان این مطالعه، تحقیقات خود در مورد اینکه آیا این قرار گرفتن یک مادر در معرض آفت‌کش‌ها روی فرزندش تأثیری دارد یا نه، انجام دادند.

آن‌ها طبقه‌ای از مواد شیمیایی سمی که به‌عنوان آلاینده‌های آلی پایدار دسته‌بندی شده‌اند و در محیط‌زیست باقی می‌ماند و در اکوسیستم انباشته می‌شود را مورد بررسی قرار دادند. این آلاینده‌ها نه‌تنها از طریق غذا بلکه از طریق هوایی که نفس می‌کشیم، می‌توانند حتی مدت‌ها پس‌ازآنکه قدغن شده‌اند، وارد بدن انسان شوند.

سطح سم د د ای (DDE) یا دی کلروفنیل دی کلرو اتیلن که در آفت‌کش‌ها وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت. محققان خون گرفته شده از زنان بارداری که ۷۵۰ نوزاد مبتلا به اوتیسم به دنیا آوردند، را بررسی کردند.

بر این اساس مشخص شد خطر شکل‌گیری بیماری اوتیسم در نوزادانی که مادرانشان دارای دی دی ای بیشتری در خونشان بودند، بالاتر است. و زمانی که سطح د د (DD) حدود ۷۵ درصد یا بیشتر باشد، احتمال ابتلای نوزاد به ناتوانی ذهنی بیشتر می‌شود.

اوتا فریت، استاد موسسه علوم اعصاب شناختی در انگلیس که در این مطالعات نقشی نداشته به نیوزویک گفت که شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد اوتیسم دارای دلایل ژنتیکی است. اما تحقیق در مورد عوامل محیط‌زیستی همچنان در این مورد ادامه دارد.

بااین‌حال دکتر پریانکا پااوراسیا، استاد دانشگاه اولستر که در این مطالعه نقشی نداشته، توضیح داد: «این مطالعه مهم است چراکه نشان می‌دهد عوامل زیست‌محیطی نقشی به مراتب بیشتر از آنچه در گذشته گمان می‌رفت، در ابتلا به اوتیسم دارند.»

وی در ادامه افزود: «مادرانی که در دوره بارداری در معرض این سموم قرار می‌گیرند، با احتمال بیشتر ابتلای فرزندانشان به اوتیسم و اختلالات اوتیسمی روبرو هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض مواد شیمایی کشاورزی در دوره بارداری به‌هیچ‌وجه خوب نیست.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.