ارتباط با ما در

نیوزویک امید به زندگی در سراسر جهان را بررسی کرد

مردم در کدام کشورها عمر طولانی‌تری می‌کنند؟

ز خوردن گوشت قرمز اجتناب کنید و سبزیجات بیشتری بخورید. الکل زیاد مصرف نکنید و روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید. از نظر دانشمندان این راهکارهای ساده و تغییر جزئی سبک زندگی باعث افزایش ۱۲ ساله متوسط طول عمر در مردان و افزایش ۱۴ ساله طول عمر زنان می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– در میان ۵۰ کشوری که امید به زندگی مردم آن بررسی شد، آمریکا با ۱.۶ سال، پائین ترین رشد از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ را داشته است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، از خوردن گوشت قرمز اجتناب کنید و سبزیجات بیشتری بخورید. الکل زیاد مصرف نکنید و روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید. از نظر دانشمندان این راهکارهای ساده و تغییر جزئی سبک زندگی باعث افزایش ۱۲ ساله متوسط طول عمر در مردان و افزایش ۱۴ ساله طول عمر زنان می‌شود.

این نکات در سراسر جهان درست هستند. اما در برخی کشورها طول عمر و امید به زندگی به‌شدت تحت تأثیر عواملی به‌غیراز سبک زندگی قرار می‌گیرد.

آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد در شرایطی که طول عمر مردم جهان در طول قرن بیست و یکم به شکل چشمگیری افزایش یافته، هنوز از برابری جهانی در این زمینه خبری نیست.

باوجودآنکه آفریقا شاهد بیشترین افزایش طول عمر برابر با ۱۰.۴ سال بوده، میانگین طول عمر در این قاره همچنان کمتر از سایر نقاط جهان و ۶۱.۲ سال است.

متوسط طول عمر در اروپا ۷۷.۵ سال است و این یعنی به‌طور میانگین اروپایی‌ها ۱۶ سال بیش از همتایان خود در آفریقا از زندگی لذت می‌برند.

زنان ژاپنی با ۸۷.۱ سال بیشترین طول عمر را دارند. طول عمر آن‌ها عموماً مربوط به رژیم غذایی سالم شامل غذاهای دریایی و سبزیجات، یک سیستم بهداشت و درمانی مشهور جهانی و احتمال بالاتر برخورداری از ژن‌هایی که دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را دفع می‌کنند، می‌شود.

باوجودآنکه آمریکا جزو  ۵۰ کشور با بیشترین طول عمر است، آن‌طور که ممکن است انتظار برود، خوب عمل نکرده است. به‌خصوص با توجه به اینکه ایالات‌متحده دارای بالاترین سطح تولید ناخالص داخلی جهان است که حدود ۲۰ درصد آن صرف بهداشت و درمان می‌شود.

در میان ۵۰ کشوری که بالاترین میزان امید به زندگی را داشته‌اند، پائین ترین میزان پیشرفت در خلال سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ با ۱.۶ سال مربوط به آمریکا و بالاترین میزان پیشرفت برای مالدیو با ۸.۷ سال بوده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.