ارتباط با ما در

کاتب، رئیس حمایت از تولید ملی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد:

گرهگشایی از تولید در جلسه وزارت صمت با فراکسیون تولید مجلس

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در راستای حمایت از تولید داخلی مطرح کرد: در شرایط ناهنجار اقتصادی امروز پیشنهاد ما این است که اگر واحد تولیدی توانست حتی یک فاز خود را تکمیل کند بتواند پروانه بهره‌برداری بگیرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی رئیس فراکسیون اشتغال و حمایت از تولید ملی با اشاره به چالش پیش روی تولید، گفت: بیشتر مشکل تولید ما مباحث داخلی است تا خارجی، زیرا که تحریم همیشه بوده و دوران های سخت‌تر از این هم پشت سر گذاشتیم.

غلامرضا کاتب دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی، با اشاره به جلسه فراکسیون اشتغال و حمایت از تولید ملی که با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان این وزارتخانه برگزار شد، گفت: با توجه به بحران‌های موجود که پیش پای تولیدکنندگان است، در این جلسه به دنبال تصمیماتی بودیم که در شرایط فعلی برخی از عواملی که می‌تواند رافع موانع تولید شود و یاری‌رسان تولیدکنندگان باشد را برطرف نماییم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین به موانع موجود برای تولید اشاره و اظهار کرد: با توجه به موانع داخلی و خارجی که برای تولید کشور وجود دارد، مجلس بیست و دو بند پیشنهادی خود را برای رفع این موانع در دستور کار جلسه قرار داد.

نماینده مردم گرمسار در ادامه با تأکید بر قوانین دست و پاگیر برای صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی، عنوان کرد: یکی از مواردی که در قانون به آن اشاره شده این است که هر واحد تولیدی که می‌خواهد پروانه بهره‌برداری بگیرد، باید تمام فازهای آن تکمیل شود؛ این مورد سنگ بزرگی پیش پای تولید است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم در ادامه با اشاره به پیشنهاد نمایندگان در این زمینه یادآور شد: در شرایط ناهنجار اقتصادی امروز پیشنهاد ما این است که اگر واحد تولیدی توانست حتی یک فاز خود را تکمیل کند بتواند پروانه بهره‌برداری بگیرد.

کاتب اضافه کرد: این موضوع مورد تایید وزیر صمت هم بود و توافقی بین تمامی شرکت‌کنندگان صورت گرفت. در همین جلسه وزیر بخشنامه‌ کرد که این مورد عملی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یکی دیگر از موانع تولید را اخذ تسهیلات بانکی و سود بازپرداخت آن دانست و گفت: البته برای این موضوع باید تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود. خوشبختانه در بحث تامین مواد اولیه پتروشیمی به دلیل خود کفایی و بومی بودن مانعی برای تولیدکنندگان ندارد و امیدواریم کمبودی از تامین مواد اولیه پتروشیمی برای تولید کنندگان وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت بحث ورود خودروهای غیر مجاز بود. به خاطر شفاف‌سازی و تسکین افکار عمومی تمامی کسانی که به ملت بزرگ و شریف ایران خیانت می‌کنند به مراجع قانونی معرفی شده و اسامی آن‎ها منتشر خواهد شد. در همین راستا مجلس تقاضای افشای اسامی واردکنندگان خودروهای لوکس را از وزارت صمت داشت که خوشبختانه پذیرفته شد.

نماینده مردم گرمسار اضافه کرد: مورد دیگر دستور کار جلسه افشای اسامی واحدهای تولیدی که ارز دولتی دریافت کردند، بود.که تصمیم بر آن شد لیست را به صورت کاملا شفاف در اختیار مردم، تولیدکنندگان و واردکنندگان قرار دهیم تا آن را مشاهده نمایند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: امروز در جامعه بحث‌هایی مطرح است مبنی بر اینکه برخی افراد ارزهای غیرقانونی گرفته‌اند و تخلفاتی داشته و فساد کردند و یا از دیگر سو افرادی که هیچگونه تخلفی نداشته و به ناحق متهم می‌شوند و مواردی از این قبیل برای تسکین افکار عمومی بنا را بر این گذاشتیم که تمامی این موارد به صورت کاملا شفاف در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد.

کاتب با اشاره به گزارش حراست وزارت صمت از متخلفین واردات خودروهای غیر مجاز،گفت: وزارت صمت در این مورد اعلام کرد که تمامی متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند و لیست تمامی واردکنندگان خودرو بر روی سایت وزارتخانه قرار گرفت.

دبیر هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صمت با توجه به آغاز دور تازه تحریم ها علیه ایران توان عبور از چالش تولید را دارد، گفت: بیش‌تر مشکل تولید ما مباحث داخلی است تا خارجی، زیرا که تحریم همیشه بوده و دوران‌های سخت‌تر از این هم پشت سر گذاشتیم.

رئیس فراکسیون اشتغال و حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بی‌رحمی و اجحاف مردم نسبت به یکدیگر، خاطرنشان کرد: اگر خودمان به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم؛این مشکلی را که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ نداشتیم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.