ارتباط با ما در

هاشم زائی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

روحانی طرح سوال را به فرصت افشاگری تبدیل کند

هاشم زائی گفت: در صورتی که رئیس جمهور دست به خودسانسوری نزند و دررابطه با مشکلات کشورشفاف صحبت کند در نهایت سوال از او به سود نظام و رئیس جمهور تمام خواهد شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ هاشم زائی، عضو فراکسیون امید گفت:قطعا جلسه سوال برای رئیس جمهور فرصت است و او می‌تواند تهدید طرح سوال را تبدیل به فرصت افشاگری درباره موانع پیش پای خود، دولت، اقتصاد و… کند و بسیار شفاف از این تریبون با  مردم به صحبت بپردازد.

سوال از رئیس‌جمهور با ۸۰ امضا چهارشنبه هفته گذشته  در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پنج محور (عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی) اعلام وصول شد.

مورد پرسش قرار گرفتن رئیس جمهور از سوی نمایندگان مجلس برای اولین بار نیست که اعلام وصول می‌شود، محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ در ده محور به سوال اعضای خانه ملت در صحن علنی مجلس با لحنی همراه با  شوخی و طنز  پاسخ داد، بطوری که مصطفی رضاحسینی، سخنگوی طراحان سؤال از رئیس جمهور در این مورد گفت: «ایشان چند سال است که با مجلس و کشور شوخی می‌کنند.»

گرچه سوال از احمدی نژاد به جایی نرسید، اما تابو سوال از رئیس جمهور را شکست و حسینعلی امیری که در اولین روز اعلام وصول این کار نمایندگان مجلس را به علت آنکه کسانی که انصراف داده بودند مجدد طرح سوال را امضا کردند را غیر قانونی دانست، اما در نهایت گفت:« دولت آمادگی پاسخگویی و رسیدگی به دغدغه نمایندگان را دارد.»

اینکه امضا کنندگان سوال از رئیس جمهور منتقدان همیشگی او بودند به وضوح نشان می‌دهد که این کار بیش ازآنکه دغدغه مردم را به دنبال داشته باشد یک کار سیاسی است، اما حسن روحانی باید به طرح سوال از او به چشم یک موقعیت بسیار مناسب برای بیان مطالبی که همیشه پر ابهام بوده است، بنگرد و از آن نهایت استفاده را ببرد.

عبدالرضا هاشم زایی، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ارزیابی خود را از طرح سوال از رئیس جمهور چنین مطرح کرد: از زمانی که این موسسات مالی در سطح وسیعی بدهکار شدند و بانک مرکزی هم مدعی شد که این موسسات از بانک مرکزی دارای مجوز نیستند و از تعاونی‌ها اجازه فعالیت می‌گرفتند به دلیل از بین رفتن سرمایه مردم در.چندین نوبت گروهی از نمایندگان قصد سوال از رئیس جمهور را داشتند که چند بار هم پشیمان شدند، در نهایت به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی یعنی گران شدن ارز، بحران اقتصادی و… به طور مجدد سوال مطرح شد.

وی در ادامه اضافه کرد: رئیس‌جمهور در دوره گذشته برای تعامل با نمایندگان هر دو یا سه ماه یک بار به مجلس می‌آمدند که این مسئله متاسفانه در یکی دو سال گذشته به حد صفر رسیده است. با توجه به موقعیت کشور برخی سوال را به مصلحت نمی‌دانستند، اما در نهایت با توجه به اینکه این کار بخشی از حقوق نماینده است، با تمام کش و قوس‌هایی که  داشت، پس از قانع نشدن مجلس از توضیحات نمایندگان دولت در کمیسیون‌ها به صحن آمد و رسمی شد.

فراکسیون امید سوال از رئیس جمهور را به مصلحت ندانست

این نماینده مردم تهران درباره طیف سیاسی امضا کننده سوال از رئیس جمهور توضیح داد: امضاکنندگان بیشتر اصولگرا هستند زیرا فراکسیون امید سوال را در این موقعیت از رئیس جمهور به مصلحت ندانست.

هاشم زائی درباره فرصت بودن طرح سوال برای رئیس جمهور بیان کرد: قطعا جلسه سوال برای رئیس جمهور فرصت است و او می‌تواند تهدید طرح سوال را تبدیل به فرصت افشاگری درباره موانع پیش پای خود، دولت، اقتصاد و… کند و بسیار شفاف از این تریبون با  مردم به صحبت بپردازد.

وی درباره اظهار نظر معاون پارلمانی رئیس جمهوردرباره امضا کردن مجدد انصراف دهندگان اظهار داشت: خلاف قانون نیست زیرا زمانی که امضا به هر شکل به حد نصاب برسد، قانونی است در غیر این صورت رئیس مجلس آن را در صحن علنی قرائت نمی کرد.

این نماینده مجلس نتیجه سوال از رئیس جمهور را چنین پیش بینی کرد: در صورتی که رئیس جمهور دست به خودسانسوری نزند و در رابطه با مشکلات کشور شفاف صحبت کند در نهایت به سود نظام و رئیس جمهور تمام خواهد شد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.