ارتباط با ما در

نیوزویک مطرح کرد

خطرناک‌ترین کشور برای زایمان کجاست؟

یک زن اهل تگزاس، در حین زایمان تا حد مرگ خونریزی کرد و دچار ایست قلبی شد. پس‌ازآن او یک هیسترکتومی داشت و به دلیل شدت جراحت نیازمند پیوند کلیه شد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس تازه‌ترین تحقیقات، آمریکا خطرناک‌ترین کشور توسعه‌یافته جهان برای زایمان است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، سالانه حدود ۵۰ هزار زن حین زایمان «به‌شدت مجروح» می‌شوند و حدود ۷۰۰ زن جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته اگر روش‌های صحیح حفاظتی انجام می‌گرفت، امکان جلوگیری از نیمی از این مرگ‌ها و مجروحیت‌ها وجود داشت.

درحالی‌که اکثر زنان بدون هیچ مشکلی زایمان می‌کنند، مطالعاتی که اخیراً منتشر شده بیانگر تفاوت‌های شگفت‌انگیزی میان آمریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته است.

مرگ‌ومیر مادران به‌عنوان مرگی تعریف شده که به دلیل عوارض زایمان یا زمانی که حاملگی یک وضعیت از پیش موجود پزشکی را تشدید می‌کند، رخ می‌دهد.

در خلال سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ تعداد مرگ مادران در هر ۱۰۰ هزار تولد در اکثر کشورهای توسعه‌یافته –از جمله آلمان، فرانسه، ژاپن، انگلیس و کانادا- به کمتر از ۱۰ کاهش یافته است. اما این رقم در مورد آمریکا به ۲۶.۴ برآورد شده است.

این نتیجه‌گیری حاصل یک تحقیقات چهار ساله در ارزیابی بیش از نیم میلیون صفحه اسناد داخلی بیمارستان می‌شود. این تحقیقات نشان داد که دلایل عمده مرگ در آمریکا خونریزی و افزایش شدید فشار خون است.

تحلیل سوابق برنامه‌های تحت پوشش فدرال برای ده‌ها بیمارستان در نیویورک، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی و جنوبی نشان داد که کمتر از نیمی از بیماران زایمانی به دلیل فشار خون بالایی که می‌تواند منجر به سکته شود، تحت درمان قرار گرفته‌اند. این تحقیقات بیانگر عدم توجه به این مسئله در بسیاری از بیمارستان‌های ایالات‌متحده است.

برای مثال یک زن اهل تگزاس، در حین زایمان تا حد مرگ خونریزی کرد و دچار ایست قلبی شد. پس‌ازآن او یک هیسترکتومی داشت و به دلیل شدت جراحت نیازمند پیوند کلیه شد.

آلیسون یانگ، خبرنگار محقق این گزارش گفت: «ما فقط در مورد یک زن که فوت کرده حرف نمی‌زنیم بلکه درباره ۵۰ هزار تن از زنان آمریکا حرف می‌زنیم که دچار آسیب‌های جانی می‌شوند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.