ارتباط با ما در

جیم متیس وزیر دفاع آمریکا تشریح کرد:

آمریکا به دنبال تغییر رژیم در ایران است؟

وزیر دفاع آمریکا در رابطه با کشمکش موجود میان آمریکا و ایران گفت که ایالات متحده در پی تغییر رژیم یا سرنگونی دولت در ایران نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی- به گفته جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، آمریکا نه در پی تغییر رژیم و نه به دنبال سرنگونی دولت در ایران است. این سخنان را متیس در حالی بیان کرده که تنش‌های میان دو کشور افزایش یافته است.

وزیر دفاع آمریکا در رابطه با کشمکش موجود میان آمریکا و ایران گفت که ایالات متحده در پی تغییر رژیم یا سرنگونی دولت در ایران نیست.

جیم متیس روز جمعه (۲۷ ژوئیه) در واشنگتن در برابر خبرنگاران گفت که آمریکا هیچ یک از دو هدف یاد شده را دنبال نمی‌کند.

متیس گفت: «ما باید به این هدف برسیم که ایران رفتارش را در رابطه با مجموعه‌ای از تهدیدات تغییر بدهد؛ تهدیداتی که این کشور می‌تواند از طریق ارتش‌اش، دستگاه‌های امنیتی‌اش و نمایندگانش نشان بدهد.»

تنش‌های میان آمریکا و ایران شدت یافته‌ است. از آخرین موضع‌گیری‌های مقامات ایرانی که انعکاس وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی یافت، سخنانی بود که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، روز پنج‌شنبه خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور و دیگر مقام‌های آمریکا بیان کرد.

سردار سلیمانی گفت: «یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس، نه تمام نیروهای مسلح». او افزود، اگر جنگی اتفاق بیفتد، نتیجه آن «نابودی همه امکانات شما و پیروزی ما است.»

درگیری لفظی و تهدیدهای متقابل میان مقام‌های آمریکا و ایران در روزهای اخیر اوج گرفته است. این درگیری پس از تهدید تلویحی حسن روحانی به بستن تنگه هرمز به روی نفتکش‌ها آغاز شد. پس از آن روحانی در یک سخنرانی دیگر  گفت: «آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که صلح با ایران مادر صلح‌ها و جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست».

دونالد ترامپ نیز در توییتی به این این اظهارات حسن روحانی پاسخ داد و نوشت «دیگر هرگز، هرگز آمریکا را تهدید نکنید، وگرنه با با پیامدهایی روبه‌رو خواهید شد که کمتر کسی در تاریخ دیده است.» ترامپ افزود: «ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش!»

مقامات رسمی آمریکایی پیش از این تایید کرده‌اند که درگیری لفظی میان روحانی و ترامپ در ارتباط با فشاری است که از سوی آمریکا بر ایران وارد می‌آید تا این کشور به برنامه اتمی‌اش و حمایت از نیروهای شبه‌نظامی در خاورمیانه خاتمه دهد.

    

 

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.