ارتباط با ما در

سبحانی نیا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی نسبت به تبعات عدم توجه به مبارزه با فساد هشدار داد:

نظام دچار فروپاشی می‌شود

سبحانی نیا اظهار داشت: باید با فساد مقابله و برخورد کرد، دراین‌باره مسئولیت کسانی که در رأس کار هستند برای جلوگیری از اشاعه فساد بیشتر است. ولی نظام جمهوری اسلامی با پهلوی قابل‌مقایسه نیست. البته برخی موارد را داشتیم و همچنان داریم که قابل پنهان کردن هم نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا گفت: تکرار فساد موجب فروپاشی نظام می‌شود زیرا رشد دامنه آن آلودگی بیشتری را فراهم می‌کند، بنابراین درصورتی‌که منظور از فساد این است که خوره نظام یا موجب تخریب چهره یا تضعیف آن می‌شود، درست و طبیعی است.

فاضل خداداد زمانی با اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی زمانی رکورددار فساد در کشور بود که به همین دلیل هم اعدام شد. از آن زمان تا به امروز ارقامی که در رابطه با فساد اعلام می‌شود رشد بیشتری داشته است و با وجود سخت خوانده شدن ارقام آن‌ توسط مردم، به سمت عادی شدن  می‌رود.

احمد توکلی در رابطه با رشد فساد در کشور گفته بود «متأسفانه فساد سیستماتیک شده است. فساد حکومت را ساقط می‌کند و اگر مبارزه با فساد نشود قطعاً فساد جمهوری اسلامی را ساقط می‌کند. در این صورت ایران تجزیه و تشیع را ریشه‌کن می‌کنند.»

احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران نیز در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه گفت: «فساد، خوره هر نظامی است فرقی هم میان نظام حق و باطل در این زمینه نیست. به تعبیر شهید بهشتی بزرگترین عامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود پس ما هم باید مواظب باشیم که این خوره به جان نظام ما نیفتد..»

حسین سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره این هشدار خطیب جمعه تهران و اینکه آیا جمهوری اسلامی به سرنوشت حکومت پهلوی دچار می‌شود گفت: ما به سرنوشت حکومت پهلوی دچار نمی‌شویم چون شباهت‌های بین این دو حکومت وجود ندارد، اما در اینکه فساد و عدم مقابله جدی با انواع آن (اداری، اقتصادی یا سیاسی) ازجمله عوارض نامیمون برای هر نظام حکومتی به‌حساب می‌آید، تردیدی وجود ندارد.

وی در ادامه اضافه کرد: تکرار فساد موجب فروپاشی نظام می‌شود زیرا رشد دامنه آن آلودگی بیشتری را فراهم می‌کند، بنابراین درصورتی‌که منظور از فساد این است که خوره نظام یا موجب تخریب چهره یا تضعیف آن می‌شود، درست و طبیعی است.

این نماینده سابق مجلس در این رابطه اظهار داشت: باید با فساد مقابله و برخورد کرد، دراین‌باره مسئولیت کسانی که در رأس کار هستند برای جلوگیری از اشاعه فساد بیشتر است. ولی نظام جمهوری اسلامی با پهلوی قابل‌مقایسه نیست. البته برخی موارد را داشتیم و همچنان داریم که قابل پنهان کردن هم نیست.

مبارزه با فساد ازجمله ضروریات بقای یک نظام است

سبحانی نیا در ادامه ابراز کرد: مقایسه امروز با گذشته درست نیست. ولی تردید وجود ندارد که مبارزه با فساد ازجمله ضروریات بقای یک نظام به‌حساب می‌آید.

وی درباره سرنوشت جمهوری اسلامی در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب از مبارزه با فساد گفت: عدم برخورد با فساد در جامعه سبب رشد آلودگی می‌شود و مانند دمل چرکینی می‌ماند که اطراف خود را هم آلوده می‌کند و این مسئله می‌تواند خطرناک باشد. نظام پهلوی هم به دلیل مفاسد سیاسی، اخلاقی و اقتصادی سرنگون شد و ازآنجاکه رأس آلودگی از بالا یعنی شاهنشاهی بود، دیگر جای مقابله و مبارزه با فساد وجود نداشت.

این نماینده سابق مجلس در ادامه بیان کرد: بحث فعلی امروز ما مبارزه با فساد است دستگاه‌های امنیتی و سیاسی کشور عزمشان را در مقابله با فساد جزم کرده‌اند و درصورتی‌که این گروه کوتاهی کنند و این مقابله را انجام ندهند، فساد توسعه پیدا می‌کند در چنین شرایطی باید نگران سرنوشت حکومت بود.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. کرامت سلیمی

    سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۳:۵۲

    چرا هرکس رییس جمهور می شود در توجیه ناتوانیش مدام می گوید: “عده ای هستند که
    نمی گذارند”

    عده ای هستند که نمی گذارند. این جمله از زمان خاتمی مطرح شد و مکرر توسط ایشان و احمدی نژاد عنوان می شد و بهانه اقای روحانی نیز همین است.

    سؤال اساسی از این اقایان این است که اگر عده ای هستند که نمی گذارند، پس چرا در مقام تشریفاتی ریاست جمهوری باقی ماندید و استعفای خود را تقدیم ملت ایران نکردید.

    آیا وقتی عده ای هستند که نمی گذارند شما کار کنید، باقی ماندن در مقامی که ظاهریست و در عمل هیچ اختیاراتی ندارد، نوعی ذلت و خواری برای رییس جمهور نیست.

    و آیا باقی ماندن در پست ریاست جمهوری با این شرایط، خیانت به رای مردم و همسویی با همان عده ای نیست که نمی گذارند.

    وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند معنی آن این است که دولت پنهان ضد مردمی وجود دارد و قوای سه گانه قدرت ظاهری دارند و در پشت پرده افراد قدرتمندی تصمیمات را می‌گیرند که تفکرات ضد بشری و غیر انسانی دارند.

    وقتی می‌گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی انتظار مردم برای مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی بیهوده است.

    وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند و شما هم بدون کوچکترین احساسی نسبت به سرنوشت ملت در پست بدون قدرت ریاست جمهوری باقی مانده‌اید و کنار نمی روید، یعنی اینکه شما مانع از رونمایی و شناسایی این دولت پنهان توسط مردم می شوید و نقش سپر بلا را برای انها ایفا می کنید.

    وقتی می گویید عده ای هستند که نمی گذارند یعنی ……………..

    پس یا بدون هیچ واهمه و ترسی آنها را معرفی کنید و یا استعفا دهید تا دولت پنهان رخ بگشاید و مستقیم برای حل مشکلات وارد عمل شود و دیگر بهانه‌ای نداشته باشند که بگویند عده‌ای هستند که نمی گذارند.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.